• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان:

شورای راهبردی مجموعه جهانی باغ فین تشکیل می‌شود

  • کد خبر : 15924
  • 06 دسامبر 2022 - 10:15
شورای راهبردی مجموعه جهانی باغ فین تشکیل می‌شود
گردشگرآنلاین - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان کاشان، از تشکیل شورای راهبردی مجموعه جهانی باغ فین در راستای حفظ و نگهداری این مجموعه تاریخی با حضور متخصصان حوزه‌های مرتبط خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از کاشان، احمد دانایی‌نیا در نشست تخصصی «طوفان و تأثیرات مخرب آن بر درختان کهنسال مجموعه جهانی باغ فین»، اظهار کرد: اقدام‌هایی جهت مقاوم‌سازی و مهار درختان، تسلیح خاک و تأثیر بادشکن‌ها، تنظیم زمان آبیاری، فرآیند فیزیولوژیکی درختان باغ و همچنین اصلاح ژن بذر انجام شده است.

وی تصریح کرد: درخت سرو ریشه‌ای به قدمت تاریخ دارد و دو نژاد درخت سرو که به عنوان سرو شیرازی و سرو نقره‌ای شناخته شده دارای طول سن بیوزیستی زیادی است و می‌تواند بهترین گزینه برای جایگزینی درختان آسیب دیده و مسن در فضای سبز مجموعه جهانی باغ فین کاشان باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان کاشان، افزود: مدیریت آبیاری و سلامت درختان برای افزایش طول عمر بیوزیستی و جلوگیری از سرعت پوسیدگی درختان تأثیرگذار است و با توجه به پژوهش‌های انجام شده در بازه زمانی اواخر فصل بهار آثار این دو مؤلفه بر بهبود وضعیت تغذیه درختان مشهود بوده است.

دانایی نیا گفت: در آینده نزدیک با همکاری دانشگاه کاشان مکانی در باغ شرافتی تحت عنوان مرکز مطالعاتی باغ تاریخی فین، با هدف انجام پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی راه‌اندازی خواهد شد که هدف از آن، نگهداری و حفظ بیشتر این مجموعه جهانی با رویکرد آکادمیک و علمی است.

وی افزود: مجموعه جهانی باغ فین، نمونه بارز یکی از زیباترین باغ‌های ایرانی است که ۱۵ آذر سال ۱۳۱۴ در فهرست آثار ملی و تیرماه سال ۱۳۸۹ به همراه هشت باغ ایرانی دیگر در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

به گزارش گردشگر آنلاین، نشست تخصصی «طوفان و تأثیرات مخرب آن بر درختان کهنسال باغ فین» در آستانه هشتاد و هفتمین سالروز ثبت باغ فین در فهرست آثار ملی با حضور متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی برگزار شد.

حمام فین هم یک حمام تاریخی است و در مجموعه باغ فین قرار دارد. جایی است که ناصرالدین‌شاه، در سال ۱۸۵۲ میلادی (۱۲۳۰ ه.ش) صدراعظم خود امیرکبیر را در آن به قتل رساند.

شورای راهبردی مجموعه جهانی باغ فین تشکیل می‌شود

شورای راهبردی مجموعه‌ جهانی باغ فین تشکیل می‌شود

منبع: اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان کاشان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=15924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.