• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
3

شورای راهبری سرمایه گذاری گردشگری گیلان برای نخستین بار در کشور

  • کد خبر : 15224
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۱۹
شورای راهبری سرمایه گذاری گردشگری گیلان برای نخستین بار در کشور
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه گیلان کوه و جنگل و دریا را در خود جای داده و با ۳۴۰۰ واحد گردشگری و اقامتی از مسافران میزبانی می کند، گفت: به زودی شورای راهبری سرمایه گذاری گردشگری گیلان را برای نخستین بار در کشور تشکیل خواهیم داد.

ولی جهانی در آیین اختتامیه اولین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری استان گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با اشاره به برگزاری این همایش برای نخستین بار در کشور، اظهار کرد: این نمایشگاه چهار روزه با حضور ۴۶ شهرداری و پنج دستگاه اجرایی برگزار شد و مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفت.

وی گیلان را دارای بیش از ۵۰۰۰ جاذبه تاریخی و طبیعی دانست و افزود: امسال گام اساسی برای ثبت جهانی ماسوله برداشتیم و امیدواریم این نگین درخشان را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به وجود ۸۵ رشته صنایع دستی در گیلان از جمله هنر فاخر چادرشب بافی، خاطرنشان کرد: ۲۷ هزار هندمند صنایع دستی در گیلان مشغول فعالیت هستند و ۷۰ منطقه و ۵۰ روستای هدف گردشگری داریم.

جهانی با بیان اینکه گیلان کوه و جنگل و دریا را در خود جای داده و با ۳۴۰۰ واحد گردشگری و اقامتی از مسافران میزبانی می کند، ادامه داد: ۷۰ پروژه گردشگری با سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان در نیمه نخست امسال به بهره برداری رسید و برای ۷۰۰ نفر شغل ایجاد کرد. در حال حاضر نیز ۵۳ موافقت اصولی را با حجم سرمایه گذاری ۴۷۰۰ میلیارد تومانی و اشتغالزایی ۵۰۰۰ نفری صادر کردیم.

وی با اشاره به وجود ۳۰۰ بنای تاریخی در استان و ثبت ملی ۲۲۱ اثر، عنوان کرد: متاسفانه عناصر و اماکن و ابنیه فرهنگی و تاریخی گیلان نقش قابل توجهی را در فرایند توسعه استان ایفا نکرده، در حالی که هر یک از بناهای تاریخی با مرمت و بازسازی به یک فرصت سرمایه گذاری تبدیل می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، با بیان اینکه علاوه بر مقصد سفر بر طول مدت اقامت گردشگران اضافه کنیم، متذکر شد: به زودی شورای راهبری سرمایه گذاری گردشگری گیلان را برای نخستین بار در کشور تشکیل خواهیم داد.

شورای راهبری سرمایه گذاری گردشگری گیلان برای نخستین بار در کشور

شورای راهبری سرمایه گذاری گردشگری گیلان برای نخستین بار در کشور

منبع: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=15224

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.