• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4
طی احکامی از سوی معاون میراث‌فرهنگی؛

شورای عالی نظارت بر حفاظت و مرمت میراث‌فرهنگی یزد تشکیل شد

  • کد خبر : 10063
  • 14 آگوست 2022 - 10:19
شورای عالی نظارت بر حفاظت و مرمت میراث‌فرهنگی یزد تشکیل شد
گردشگرآنلاین - با حکم قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شورای عالی نظارت بر حفاظت و مرمت میراث‌فرهنگی یزد تشکیل شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، علی دارابی در احکام جداگانه‌ای محمدرضا اولیا، کاظم مندگاری، رضا ابویی و احمد آخوندی را به سمت اعضای شورای عالی نظارت بر حفاظت و مرمت میراث‌فرهنگی یزد منصوب کرد.

مهم‌ترین وظیفه اعضای این شورا بررسی وضعیت آسیب‌های وارده سیل اخیر به بافت تاریخی یزد، نظارت بر تهیه طرح و اجرای حفاظت، مرمت و باززنده‌سازی آن و ارائه راهکارهایی به‌منظور پیشگیری از وارد شدن خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه به بافت تاریخی یزد است.

در متن احکام اعضای شورای عالی نظارت بر حفاظت و مرمت میراث‌فرهنگی یزد آمده است:

«نظر به تعهد، تخصص و تجربیات ارزنده جنابعالی و اهمیت حفاظت از میراث‌فرهنگی بی‌بدیل استان یزد، به موجب این حکم به‌عنوان عضو شورای عالی نظارت بر حفاظت و مرمت میراث‌فرهنگی آن استان منصوب می‌شوید.

اولویت و تقدم کاری شما بررسی وضعیت آسیب‌های وارده سیل اخیر به بافت تاریخی یزد، نظارت بر تهیه طرح و اجرای حفاظت، مرمت و باززنده‌سازی آن بافت ارزشمند و ارائه راهکارهایی به‌منظور پیشگیری از وارد شدن خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه به بافت تاریخی یزد خواهد بود.

آثار میراثی درخشان یزد باید از نظام‌نامه‌ای جامع در حفاظت، احیا و مرمت برخوردار باشند و همچنین حمایت‌های فنی، کارشناسی، آموزشی و پژوهشی در حوزه میراث‌فرهنگی و همکاری در تدوین راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های حفاظت و احیای ابنیه، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی استان یزد از دیگر مأموریت کاری شما خواهد بود.

امید است با بهره‌گیری از دانش و تجربیات ارزشمند همه اساتید و پیشکسوتان، در پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی و نیل به سیاست‌های وزارت متبوع موفق باشید.

وظیفه ارائه گزارش پیشرفت کارها و ارائه آن به اینجانب بر عهده مدیرکل محترم استان است.»

یزد که به نخستین شهر خشت خام جهان شهره است به عنوان نخستین شهر تاریخی ایران و بیست‌ودومین اثر تاریخی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. بافت تاریخی شهر یزد در تاریخ ۱۶ اسفند ۱۳۸۴ با شماره ثبت ۱۵۰۰۰، به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

منبع: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10063

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.