• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

شکوفه‌های گیلاس ژاپن عجله کردند

  • کد خبر : 19283
  • ۰۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۳۶
شکوفه‌های گیلاس ژاپن عجله کردند
گردشگرآنلاین - هر ساله، میلیون‌ها گردشگر به توکیو و دیگر شهرهای ژاپن سفر می‌کنند تا فصل شکوفه‌های گیلاس (موسوم به «فصل ساکورا») را تجربه کنند.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از ارث، درختان گیلاس اغلب در اواخر ماه مارس یا اوایل آوریل شروع به شکوفه دادن می‌کنند اما در سال‌های اخیر به‌دلیل هوای گرم غیرمعمول ناشی از تغییرات آب‌وهوایی، این رویداد زودتر شروع شده است. امسال، آغاز فصل شکوفه‌های گیلاس  ۱۰ روز زودتر، با رکوردی برابری کرد که پیش از این تنها دو بار یعنی در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، از زمانی که داده‌ها برای اولین بار در سال ۱۹۵۳ جمع‌آوری شد، دیده شده است.

از اواخر سال ۲۰۱۹، مرزهای ژاپن بسته شد و تجمعات بزرگ بیشتر به‌دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ ممنوع بود. به همین دلایل، جشن‌های مورد انتظار تماشای این رویداد دیدنی (معروف به «هانامی») که به‌طور معمول جمعیت عظیمی از مردم را در پارک‌های عمومی ژاپن گرد هم می‌آورد، برگزار نشد با این حال، از آنجایی که مرزها در اکتبر گذشته بازگشایی شدند و محدودیت‌های کووید-۱۹ به تدریج برداشته شدند، هم مردم محلی و هم بازدیدکنندگان مشتاقانه منتظر فصل امسال بودند.

بر اساس اظهارات آژانس هواشناسی ژاپن، بیش از پنج شکوفه از درختان گیلاس معروف به سومئی یوشینو (Somei-Yoshino) گونه‌ای که بیش از ۹۰ درصد درختان گیلاس کاشته شده در ژاپن را تشکیل می‌دهد، به‌تازگی پس از افزایش تدریجی دما از اوایل ماه مارس در معبد یاسوکونی در توکیو مشاهده شد. انتظار می‌رود که شکوفه‌ها در سراسر شهر طی یک هفته آینده شکوفا شوند.

یکی از مقامات آژانس در بیانیه‌ای که ۶ روز زودتر از سال گذشته منتشر شد، گفت: امروز، در ۱۴ مارس، ما به این وسیله شکوفایی درختان ساکورا در توکیو را اعلام می‌کنیم. ما روزهای گرم زیادی را در ماه مارس دیده‌ایم. تغییرات آب‌وهوایی نیز ممکن است در این رویداد نقشی داشته باشند.

بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۲۲ در مجله Environmental Research Letters منتشر شد، اگر افزایش دمای کره زمین ادامه یابد، تاریخ گلدهی بسیار زودرس شکوفه‌های گیلاس می‌تواند منظم‌تر رخ دهد. تا پایان قرن و در شرایط انتشار متوسط، برآورد می‌شود که تغییر اولیه حدود یک هفته بیشتر شود.

تاریخ گلدهی بسیار زودرس، مانند سال ۲۰۲۱، بدون تأثیر انسان نادر است اما اکنون برآورد می‌شود که احتمال آن ۱۵ برابر بیشتر است و انتظار می‌رود حداقل یک بار در قرن رخ دهد. پیش‌بینی می‌شود که چنین رویدادهایی تا سال ۲۱۰۰ هر چند سال یکبار اتفاق بیفتد، در حالی که دیگر جدی تلقی نخواهد شد.

شکوفه‌های گیلاس ژاپن عجله کردند

شکوفه‌های گیلاس ژاپن عجله کردند

منبع: ارث

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19283

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.