• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

شگفت‌انگیزترین سواحل رنگی جهان

  • کد خبر : 18576
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
شگفت‌انگیزترین سواحل رنگی جهان
گردشگرآنلاین - شگفت‌انگیزترین سواحل رنگی جهان، مکان‌های بسیار زیبا و بی‌نظیری هستند که هر سال گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کنند.

به گزارش گردشگرآنلاین، در این سواحل که قطب گردشگری شهرهای جهان محسوب می‌شود، شن‌ها به رنگ قهوه‌ای نیست، بلکه رنگ آن‌ها سبز، صورتی، سفید، قرمز، آبی و نارنجی است. این مکان‌های منحصر به‌فرد چشم هر بیننده‌ای را به سوی خود جذب می‌کنند و چشم‌انداز بی‌نظیر و زیبایی از اقیانوس‌ها و دریاها را به نمایش می‌گذارد. در ادامه شما را با شگفت‌انگیزترین سواحل رنگی جهان آشنا می‌کنیم:

شگفت‌انگیزترین سواحل رنگی جهان؛ ساحل راملا، گزو

این ساحل نباید با خلیج راملا در مالت اشتباه گرفته شود، بلکه به نوعی خواهر آن محسوب می‌شود که به دلیل شن‌های درخشان قرمز و نارنجی خود در جهان محبوب است. ساحل راملا در شمال گزو قرار دارد و با وجود اینکه بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین ساحل این منطقه است، هرگز شلوغ نمی‌شود. بازدیدکنندگان می‌توانند علاوه بر لذت بردن از شن‌های رنگی، در فضای اطراف غار کالیپسو قدم بزنند و از تماشای مناظر بی‌نظیر اطراف آن لذت ببرند.

ساحل پاپاکولی در هاوایی

ساحل پاپاکولی یکی از چهار ساحل شنی سبز جهان است که در نقطه جنوبی جزیره هاوایی قرار دارد و در مخروط خاکستر آتشفشان Mauna Loa محصور شده است. این ساحل به نام‌های ماهانا و ساحل شنی سبز نیز شناخته می‌شود و تنها از طریق پیاده‌روی می‌توان به آن رسید. مخروط استوانه‌ای تقریباً ۴۹ هزار سال پیش از گدازه غنی الیوین شکل گرفته و در زمان بیرون ریخته‌شدن به رنگ ماسه سبز درآمده است. کریستال‌های الیوین که ساحل پاپاکولی را می‌پوشانند به آن ظاهر سبز رنگ می‌دهند. مردم محلی معمولاً از این ماسه‌های منحصربه‌فرد با عنوان «الماس‌های هاوایی» یاد می‌کنند.

ساحل بالوس، کرت

ساحل بالوس در شمال غربی کرت قرار دارد و حس بودن در دریای کارائیب را به شما می‌دهد. این ساحل خلوت، ماسه‌های نرم به رنگ آبی نیلگون دارد و با وجود محبوبیت، زیبایی بکر خود را حفظ کرده است. اگر می‌خواهید کمی کاوش کنید، جزیره گرامووسا (Gramvoussa) و قلعه ونیزی نزدیک آن را از دست ندهید. شن و ماسه ساحل بالوس با آب‌های لاجوردی تلاقی دارند و رنگ آن‌ها با توجه به جایی که در آن قرار دارید، کمی متفاوت است. در بعضی مکان‌ها رنگ آن‌ها تقریباً سفید خالص و در مکان‌هایی صورتی دلپذیر است. رنگ صورتی ماسه‌ها به دلیل هزاران صدف دریایی خرد شده است و فرصت‌های عکاسی بی‌نظیری برای علاقه‌مندان به طبیعت ایجاد می‌کند.

شگفت‌انگیزترین سواحل رنگی جهان؛ ساحل قرمز

بدون شک ساحل قرمز، شگفت‌انگیزترین ساحل یونان است. اگر قصد دارید در تابستان به این جزیره سفر کنید، توجه داشته باشید که با توجه به وسعت ساحل، این مکان سریع شلوغ می‌شود. محصور شدن این ساحل توسط صخره‌های قرمز رنگ باعث می‌شود که از پیاده‌روی و تماشای چشم‌انداز زیبای آن لذت ببرید. ساحل قرمز سانتورینی، توجه بسیاری از گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند و یکی از پربازدیدترین مکان‌های دیدنی یونان محسوب می‌شود.

ساحل هیامز

ساحل شنی هیامز با آب‌هایی به رنگ آبی روشن، تنها سه ساعت با شهر شلوغ سیدنی فاصله دارد، اما به نظر می‌رسد که یک دنیا از آن دورتر است. این ساحل، سفیدترین ماسه‌های جهان را دارد و نام آن در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است. این مکان عالی، بهشتی برای استراحت و لذت بردن از آب‌های شفاف اطراف آن و مکانی عالی برای یکی شدن با طبیعت است. بازدیدکنندگان می‌توانند از تماشای نهنگ‌ها لذت ببرند و از پارک ملی بودری که ساحل را احاطه کرده است، دیدن کنند.

ساحل رینسفجارا

ساحل سیاه و عجیب رینسفجارا، یکی از زیباترین سواحل جهان است. اشکال هندسی نزدیک این ساحل، بازدیدکنندگان را حیرت‌زده می‌کند. در واقع ماسه‌های سیاه نزدیکی ساحل، ماسه نیستند، بلکه بقایای آتشفشانی سرد شده هستند که توسط صخره‌های بلند، غارها و سازه‌های آتشفشانی محصور شده‌اند. شن‌های این ساحل، درشت و سنگریزه‌ای است و این موضوع باعث می‌شود ساحل Reynisfjara به جای استراحت، به یک مکان دیدنی تبدیل شود. سخت است باور کنیم که این ساحل شنی سیاه به طور طبیعی شکل گرفته است، اما این چشم‌انداز زیبا هر سال گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

شگفت‌انگیزترین سواحل رنگی جهان؛ ساحل شیشه‌ای کالیفرنیا

فورت براگ کالیفرنیا، یکی از سواحل شیشه‌ای منحصربه‌فرد و زیبا در جهان را در خود جای داده است. این مکان زیبا، زمانی محلی برای پرتاب اشیای دورریختنی توسط ساکنان محلی بود. این ساحل در سال ۱۹۶۷ برای پاکسازی به روی عموم بسته شد و به مرور زمان با صیقلی یافتن اشیا دور ریخته شده، یک ساحل شیشه‌ای رنگارنگ را شکل داد. این مکان یکی از جاذبه‌های بسیار محبوب آمریکا محسوب می‌شود و هر سال بازدیدکنندگان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

شگفت‌انگیزترین سواحل رنگی جهان

شگفت‌انگیزترین سواحل رنگی جهان

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18576

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.