• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

شگفت‌انگیزترین مکان‌های جهان کدامند؟

  • کد خبر : 15351
  • 21 نوامبر 2022 - 11:37
شگفت‌انگیزترین مکان‌های جهان کدامند؟
گردشگرآنلاین - شگفت‌انگیزترین‌ مکان‌های جهان شامل جنگل چاقو ماداگاسکار، آبشار فرشته ونزوئلا، دیواره مرجانی بزرگ استرالیا، شفق شمالی ایسلند، نامچه نپال و جزیره طاها در پلی‌نزی می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، برای جهانگردان و ماجراجویان طبیعت، هیچ‌چیزی لذت‌بخش‌تر از سفر به یک مکان دور و عجیب‌وغریب نیست. این تجربه می‌تواند واقعاً تحول‌آفرین باشد و چشم‌ها را به فرهنگ‌ها و شیوه‌های جدید زندگی باز کند. در ادامه شما را با شگفت‌انگیزترین مکان‌های جهان آشنا می‌کنیم:

از شگفت‌انگیزترین مکان‌های جهان؛ جنگل چاقو، ماداگاسکار

ماداگاسکار یک کشور جزیره‌ای در اقیانوس هند است که به دلیل تنوع گیاهی و جانوری، از نظر برخی بوم شناسان به عنوان «قاره هشتم» نیز شناخته می‌شود. حدود ۱۰ هزار گیاه بومی در این جزیره وجود دارد که از این تعداد فقط ۱۰ درصد آن در سراسر جهان یافت می‌شود.

جنگل چاقو، زیستگاه برخی از منحصربه‌فردترین و در معرض خطرترین گونه‌های موجودات روی زمین است و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ماداگاسکار محسوب می‌شود. این جنگل از ستون‌های آهکی تیز و دندانه‌دار تشکیل شده است که مانند چاقوهای بزرگ ایستاده‌اند. همچنین جنگل چاقو، یکی از دورافتاده‌ترین مکان‌ها است و برای افرادی که به دنبال ماجراجویی هستند، مکان مناسبی محسوب می‌شود.

آبشار فرشته، ونزوئلا

آبشار فرشته، واقع در ونزوئلا، بلندترین آبشار جهان است که ارتفاع آن به حدود هزار متر (۳۲۱۲ فوت) می‌رسد. “آنجل فالز”، نزدیک به دو برابر آبشار نیاگارا ارتفاع دارد و بهترین زمان برای سفر به این مکان شگفت‌انگیز بین ماه‌های ژوئن و نوامبر است که جریان آب در اوج خود است.

همچنین کشور ونزوئلا، “اورینوکو” را که دومین رودخانه طولانی در آمریکای جنوبی محسوب می‌شود، در خود جای می‌دهد و پیکو بولیوار، با بیش از پنج هزار متر ارتفاع، مرتفع‌ترین نقطه این کشور است که مکان خوبی برای گشت‌وگذار در این کشور به‌شمار می‌رود.

دیواره مرجانی بزرگ، استرالیا

دیواره مرجانی بزرگ که در سواحل استرالیا قرار دارد، بزرگ‌ترین سیستم صخره‌ای مرجانی در جهان محسوب می‌شود. این دیواره از بیش از دو هزار و ۹۰۰ صخره جداگانه و ۹۰۰ جزیره تشکیل شده است که مسافتی معادل هزار و ۴۰۰ مایل (۲۳۰۰ کیلومتر) را دربرمی‌گیرد. دیواره بزرگ مرجانی، یک مکان عجیب و غریب و دارای تنوع باورنکردنی از حیات دریایی است که دیدن آن به دوستداران طبیعت پیشنهاد می‌شود.

از شگفت‌انگیزترین مکان‌های جهان؛ شفق شمالی، ایسلند

ایسلند، یکی از بهترین مکان‌های جهان برای مشاهده نورهای خیره کننده در آسمان شب محسوب می‌شود و بسیاری از گردشگران آن‌ها را دلیل اصلی خود برای سفر به این کشور اسرارآمیز می‌دانند. شفق قطبی، یکی از دیدنی‌ترین پدیده‌های طبیعی جهان است که آن را می‌توان در آسمان شب ایسلند در فاصله ماه‌های ماه سپتامبر تا آوریل مشاهده کرد.

برای داشتن یک تجربه‌ی بی نظیر از شفق قطبی به آسمان تاریک و آب‌وهوای تمیز نیاز است و آلودگی‌های نوری شهرها ممکن است فرصت دیدن این پدیده را از شما بگیرد. بهترین زمان برای مشاهده این پدیده شگفت‌انگیز از اواسط ماه نوامبر تا اواخر ژانویه است که آسمان ایسلند در تاریک‌ترین حالت خود قرار دارد.

صحرای بزرگ آفریقا

این صحرا که مساحت به آن ۳.۵ میلیون مایل مربع (۹ میلیون کیلومتر مربع) می‌رسد، بزرگ‌ترین صحرای گرم جهان است که زیبایی و آرامش بی‌نظیری دارد و یکی از مکان‌های شگفت‌انگیز جهان به‌شمار می‌رود. صحرای بزرگ آفریقا با وجود داشتن محیط خشن و بدترین شرایط آب و هوایی، یک مقصد گردشگری محبوب برای ماجراجویان و دوستداران طبیعت محسوب می‌شود.

نامچه، نپال

نامچه، نام روستای کوچکی است که در پایه کوه اورست قرار دارد و نقطه شروع بسیاری از افراد محسوب می‌شود که برای صعود به بلندترین کوه جهان به نپال سفر می‌کنند. این دهکده زیبا با معماری سنتی تبتی و چشم‌اندازهای خیره‌کننده هیمالیایی، گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند و یک مکان عالی برای سازگاری با ارتفاعات بالا قبل از سفر به اورست است.

از شگفت‌انگیزترین مکان‌های جهان؛ طاها، پلی‌نزی فرانسه

جزیره طاها (Taha’a) که در پلی‌نزی فرانسه قرار دارد، به دلیل سواحل ماسه‌ای سیاه و جنگل‌های بارانی سرسبز خود در جهان معروف است. طاها یک مقصد خوب برای غواصی و مکانی عالی برای استراحت و لذت بردن از سبک زندگی پلی‌نزی فرانسه به شمار می‌رود، زیرا آب‌های اطراف آن میزبان انواع ماهی‌ها و مرجان‌های رنگارنگ است.

همچنین جزیره به ورا به ورا که در پلی‌نزی فرانسه قرار دارد، به دلیل مناظر خیره‌کننده و خانه‌های ییلاقی روی آب خود در جهان شهرت دارد. آب‌های آبی شفاف، سواحل ماسه‌های سفید و استراحتگاه‌های مجلل، این مکان را به یک مقصد گردشگری محبوب برای افرادی تبدیل کرده است که به دنبال فرار از شلوغی‌ها و روزمرگی‌های زندگی شهری هستند.

شگفت‌انگیزترین مکان‌های جهان کدامند؟

شگفت‌انگیزترین مکان‌های جهان کدامند؟

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=15351

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.