• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
7

صنایع‌دستی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌شوند

  • کد خبر : 4293
  • 03 ژانویه 2022 - 11:19
صنایع‌دستی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌شوند

گردشگرآنلاین – مدیرکل دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به انتشار اخباری درباره معافیت حوزه‌های مختلف از مالیات بر ارزش افزوده و اجرای این قانون از ۱۳ دی، گفت: بر اساس قانون، صنایع‌دستی نیز مشمول این معافیت خواهند شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، فرهاد فلاح با اشاره به ابلاغ قانون مالیات بر ارزش افزوده در ۱۴ تیرماه سال جاری، افزود: بر همین اساس صنایع‌دستی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

وی ادامه داد: بر اساس بند ١۴ ماده ٩ فصل سوم معافیت‌ها، صنایع‌دستی تولید داخل موضوع ماده یک قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی مطابق فهرستی که تا پایان دی ماه هر سال از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیشنهاد می‌شود و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف خواهد بود.

فلاح گفت: این فهرست از سوی وزارتخانه میراث به وزارت اقتصاد و دارایی طبق روال تا پایان دی ماه ارسال می‌شود و با موافقت وزیر اقتصاد و دارایی، صنایع‌دستی نیز مشمول معافیت مالیات بر ارزش افزوده خواهد شد.

مالیات ارزش افزوده «مالیات غیر مستقیمی» است که مصرف‌کننده (خریدار) آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می‌پردازد و دریافت‌کننده (فروشنده) موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند. از آنجا که خود فروشنده نیز ضمن خرید اولیه چنین مالیاتی را پرداخته ولی مصرف‌کننده محسوب نمی‌شود، اینست که او حق دارد کل «مالیات‌های ارزش افزوده» پرداختی خود را از کل «مالیات بر ارزش افزوده»‌های دریافتی کسر کرده و مابه تفاوت را به دولت بپردازد.

دولت‌ها مصارف ویژه‌ای را برای این مالیات در نظر گرفته‌اند. این مالیات از مهم‌ترین درآمدهای خزانه استانداریها، شهرداریها و دولت‌های مرکزی محسوب می‌شود و معمولاً به حساب خزانه دولت مرکزی وارد و از آنجا طبق قانون و معمولاً بنا بر نسبت جمعیت بین استان‌ها و شهرها پخش می‌شود.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4293

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.