• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5
معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث فرهنگی:

صنایع‌دستی نیازمند سند ملی مهارتی است

  • کد خبر : 18892
  • 07 مارس 2023 - 12:13
صنایع‌دستی نیازمند سند ملی مهارتی است
گردشگرآنلاین - معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: صنایع دستی نیازمند سند ملی مهارتی است و لازم است تا در مورد ارتقاء این حوزه به عنوان زیست بوم اقدامات موثری صورت گیرد.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران،  مریم جلالی در جلسه هم اندیشی مدیران وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و رییس و مدیران این مرکز گفت: صنایع دستی نیازمند سند ملی مهارتی است و لازم است تا در مورد ارتقاء این حوزه به عنوان زیست بوم اقدامات موثری صورت گیرد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: حوزه صنایع دستی در زمینه های تجارت الکترونیک و صادرات نیازمند توانمندسازی و حمایت جدی است.

علی اصغر شالبافبان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نیز یادآور شد: انتخاب گردشگری به عنوان پیشران توسعه اقتصاد کشور، اقدامی صحیح و مبتنی بر حقیقت است. وقتی ما صحبت از گردشگری می کنیم، دقیقا از میراث فرهنگی و صنایع دستی هم سخن به میان آورده ایم چرا که این سه حوزه به یکدیگر مرتبط و متصل هستند.

مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این جلسه عنوان کرد: برنامه هفتم فرصت خوبی است تا قانون حمایت از مرمت و احیای بناهای تارخی قصد توانمندسازی مردم را داشته است، فرصت بروز و ظهور پیدا کند.

وی افزود: در این برنامه لازم است تا تکالیفی که برای دولت تعریف شده است دقیقا به عنوان دستگاهی مشخص و شفاف شود و سهم احیا و مرمت بناهای تاریخی-فرهنگی از بافت های فرسوده به درستی تخصیص داده شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز گفت: ظرفیت قابل طرح و نیازمند توجه در برنامه هفتم توسعه، صندوقی است که در مورد آن بحث ها و صحبت های زیادی شده است. این صندوق بایستی تغییر ماهیت به نهاد عمومی غیردولتی دهد و از ظرفیت های بخش خصوصی برای توسعه مردم محور فعالیت های این وزارت استفاده کند.

بابک نگهداری رییس مرکز پژوهش های مجلس در این نشست، بر لزوم ریل گذاری در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در برنامه هفتم توسعه، تاکید کرد.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، با کاربردی دانستن این جلسات و لزوم شنیده شدن دغدغه دستگاه های اجرایی، برنامه هفتم توسعه کشور را فرصتی برای ریل گذاری آینده حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دانست.

این جلسه با حضورششش معاونین گردشگری و صنایع دستی، جمعی از مدیران کل معاونتهای میراث فرهنگی و توسعه مدیریت و منابع، وزارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مدیر دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ و جمعی از کارشناسان گروه ورزش، میراث فرهنگی و گردشگری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، برگزار شد.

در این نشست که به میزبانی دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد، عملکرد گروه ورزش، میراث فرهنگی و گردشگری مورد بررسی قرار گرفت و فعالیت‌های راهبری در راستای رفع مسائل و نیازهای حوزه تقنینی کشور در این زمینه در سال ۱۴۰۱ مورد تشریح قرار گرفت.

در این جلسه، پس از شنیدن دغدغه مدیران و معاونین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به طور ویژه به موضوع «برنامه هفتم توسعه و احکام پیشنهادی» پرداخته شد و گزارش های کارشناسی در مورد برنامه های توسعه کشور و مفاد پیشنهادی برنامه هفتم توسعه مورد بررسی قرار گرفت.

صنایع‌دستی نیازمند سند ملی مهارتی است

صنایع‌دستی نیازمند سند ملی مهارتی است

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.