• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی:

صنایع دستی ایران مدیون زنان است

  • کد خبر : 17373
  • ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
صنایع دستی ایران مدیون زنان است
گردشگرآنلاین - معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: «صنایع دستی» اقتصاد هویت‌بنیان و مدیون زنان سرزمین‌مان است.

به گزارش گردشگرآنلاین از  رویداد ملی سه گام با هدف پیوند طراحان و تولیدکنندگان منسوجات سنتی و صنایع دستی مرتبط در طراحی لباس امروز ایرانی، بعدازظهر روز چهارشنبه -۱۴ دی‌ماه – با حضور مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در گالری مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد افتتاح شد.

جلالی در یین گشایش رویداد ملی «سه‌گام» که شامل منسوجات سنتی، رودوزی‌های سنتی و چاپ‌های سنتی است، گفت: این رویداد را به امید تحقق آرزوهایی که درباره بافته‌های اصیل ایرانی داریم، آغاز می‌کنیم. در این نمایشگاه شاهد هنر دست بانوان هستیم که در طول تاریخ، همیشه نقش‌هایی که در ذهن داشتید را بر پارچه‌ها نهادند. ما هم وظیفه داریم همچون پیشینیان خود، این هنر را به آیندگان منتقل کنیم.

وی یادآور شد: باید بتوانیم هنرهای سنتی و اصیل را به زندگی مردم گره بزنیم و آن را وارد سبک زندگی جامعه کنیم. این نمایشگاه از سرتاسر ایران جمع‌آوری شده و حاصل هنر دست بانوان ایرانی است.

موزه ه صنایع دستی در سعدآباد

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی افزود: سه گام راهی است که در سه قدم به زنجیره ارزش و اقتصاد هویت بنیان دست پیدا کنیم. در سه گام اول شناسایی، معرفی و جمع‌آوری می‌کنیم؛ سپس بهینه سازی و استانداردسازی و در گام سوم تجاری‌سازی انجام می‌شود.

جلالی تاکید کرد: تجاری سازی و صادرات عزمی می خواهد که بتوانیم با استفاده از علم روز، مطالعات بازار و بازارسازی حق هنر ایرانی را در جامعه بین‌الملل بجا بیاوریم و زنان ایران‌زمین بتوانند به جایگاهی برسند که حق آنهاست. صنایع دستی اقتصاد هویت‌بنیان ماست و مدیون زنان سرزمین‌مان است.

وی ضمن بازدید از آثار حاضر در این نمایشگاه که پارچه‌ها و لباس‌های محلی و بومی استان‌های مختلف کشور را شامل می‌شود، گفت: به امید خدا این البسه وارد حوزه مد و لباس شود.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پایان گفت: به امید تحقق ایجاد یک موزه صنایع دستی در سعدآباد، از همکاری این مجموعه در برپایی رویداد سه‌گام تشکر می‌کنم و امیدوارم این همکاری همیشگی و پیوسته باشد.

صنایع دستی ایران مدیون زنان است

صنایع دستی ایران مدیون زنان است

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=17373

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.