• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
مدیرکل صمت استان بوشهر:

صنایع دستی بوشهر در قطر عرضه می‌شود

  • کد خبر : 13025
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۴۶
صنایع دستی بوشهر در قطر عرضه می‌شود
گردشگرآنلاین - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: برای مشارکت فعال واحدهای تولیدی استان در نمایشگاه صنایع دستی کشور قطر در ایام برگزاری جام جهانی با جدیت تمام پیگیری و هماهنگی لازم انجام خواهد شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از بوشهر، مهدی صفوی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهربا حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: عرضه محصولات گردشگری نظیر فرش، گبه، خرما و … و صنایع دستی بوشهر در قطر یک فرصت ارزشمند برای رقابت در تجارت کالای ویژه استان بوشهر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت رفع مشکلات مسائل گمرکی نسبت به دستور کاردوم جلسه پرداخته و عنوان کرد: بررسی نحوه احیای ترانزیت داخلی کالا بین مناطق ویژه اقتصادی بوشهر ۱ و ۲ از جمله مسائلی هست که باید از طریق مسئولین گمرک مناطق ویژه مذکور و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندربوشهر مورد بررسی دقیق کارشناسی قرار گیرد تا بتوان سریعتر نسبت به رفع مشکلات مربوطه با مساعدت مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان تصمیم گیری کنیم.

بوشهر یکی از شهرهای بزرگ بندری در کنار سواحل نیلگون خلیج فارس است. این شهر قدمتی دیرینه دارد و عمر آن را به دوران ساسانیان نسبت داده اند. وجود سواحل بسیار زیبا، آثار تاریخی برجسته، نخلستان های پهناور، غذاهای لذیذ و خوشمزه و مردمی میهمان نواز، این منطقه را به یکی از دیدنی ترین شهرهای جنوب کشورمان تبدیل کرده است.

از گذشته هایی دور، یکی از مهم ترین منابع کسب درآمد در جوامع روستایی، ساخت صنایع دستی روستایی بوده است. در استان بوشهر نیز، به دلیل محدود بودن منابع کشاورزی، صنایع دستی نقش تعیین کننده و مهمی در زندگی روستاییان داشته است. روستاییان همواره کوشیده اند تا از نعمت های طبیعی و در دسترشان، ابزارهای و محصولاتی بسازند تا به کسب درآمد و گذران زندگیشان کمک کند.

در واقع ساخت صنایع دستی، در کنار صیادی یکی از اصلی ترین راه های امرار معاش مردم این ناحیه در طول تاریخ بوده است.

صنایع دستی بوشهر در قطر عرضه می‌شود

صنایع دستی بوشهر در قطر عرضه می‌شود

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=13025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.