• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی:

صندوق توسعه گردشگری تشکیل شد

  • کد خبر : 17535
  • ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
صندوق توسعه گردشگری تشکیل شد
گردشگرآنلاین - معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به راه‌اندازی صندوق توسعه گردشگری گفت: این صندوق ماهیت غیردولتی دارد و در راستای مشارکت بیشتر بخش خصوصی راه اندازی شده است.

به گزارش گردشگرآنلاین، علی‌اصغر شالبافیان در نشست با مدیران دفاتر خدمات مسافرتی در سالن اجتماعات وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: همه تلاش ما در این مدت این بوده که خودمان مانعی ایجاد نکنیم و همه اختیاراتمان را برای رفع موانع به کار گیریم، تاکنون ۳ جلسه با سازمان امور مالیاتی برگزار و همه این موارد از جمله بخشودگی جرائم مالیاتی احصا شده است.

شالبافیان با بیان اینکه بازنگری قانون توسعه ایرانگردی و جهانگردی در حال انجام است، اظهار داشت: هزینه قابل قبول مالیاتی این امکان را فراهم ‌می‌کند که از تمامی فعالان اقتصادی استان استفاده شود. ترغیب و مطالبه از استانداران برای پای کار آوردن صنایع زحماتی است که فعالان حوزه گردشگری باید متحمل شوند. قانون تصویب و دستورالعمل به ادارات کل مالیاتی ابلاغ شده است.

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه سرمایه در گردش و تجهیزات دفاتر خدمات مسافرتی در تبصره ۱۸ دیده شده است، افزود: در حوزه برگزاری تورهای آشناسازی نیز هر اداره کلی که برنامه بدهد و تایید شود وزارتخانه در هزینه‌ها مشارکت می‌کند.

شالبافیان با اشاره به چند پیشنهاد به مجلس شورای اسلامی برای قانون بودجه ۱۴۰۲، ادامه داد: تشکیل صندوق توسعه گردشگری، خواسته بیش از ۲ دهه فعالان گردشگری بود. در متن پیشنهادی، صندوق ماهیت غیردولتی دارد و این کار در راستای مشارکت بیشتر بخش خصوصی انجام گرفته است.

وی با اشاره به سیاست هم‌صدایی و هم‌دلی وزارتخانه افزود: انجام همه این کارهای زیرساختی نیاز به اتحاد و هم‌صدایی دارد. امروز همه تصدیق می‌کنند که وزارتخانه به دنبال یک‌صدایی و کنار یکدیگر قراردادن همه فعالان بخش خصوصی است. اگر این هم‌صدایی رخ دهد می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

هدف از تشکیل صندوق، جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و تشکیل سبدی از دارایی‌ها و مدیریت این سبد است؛ با توجه به پذیرش ریسک موردقبول، تلاش می‌شود، بیشترین بازدهی ممکن نصیب سرمایه‌گذاران گردد. انباشته‌شدن سرمایه در صندوق، مزیت‌های متعددی نسبت به سرمایه‌گذاری انفرادی سرمایه‌گذاران دارد: اولاً هزینه بکارگیری نیروهای متخصص، گردآوری و تحلیل اطلاعات و گزینش سبد بهینه اوراق بهادار بین همه سرمایه‌گذاران تقسیم می‌شود و سرانه هزینه هر سرمایه‌گذ‌ار کاهش می‌یابد.

صندوق توسعه گردشگری تشکیل شد

صندوق توسعه گردشگری تشکیل شد

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=17535

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.