• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5

صندوق توسعه گردشگری تشکیل می‌شود

  • کد خبر : 18813
  • 05 مارس 2023 - 12:58
صندوق توسعه گردشگری تشکیل می‌شود
گردشگرآنلاین - نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که صندوق توسعه گردشگری تشکیل شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ ، بندهای (ی) و (ک) تبصره را تصویب کردند.

ی- در راستای اجرای ماده (۶۶) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، دانشگاهها و مؤسسات آموزش ‌عالی شهریه‌بگیر مجاز نیستند به دلیل عدم پرداخت هزینه شهریه از ثبت‌نام، شرکت در امتحانات و یا ارائه مدرک تحصیلی به مشمولان این ماده خودداری نمایند.

ک- با هدف حمایت از اقتصاد گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی، صندوق توسعه‌ صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی فرهنگی به صندوق توسعه گردشگری تغییر نام می‌یابد. اصلاحات اساسنامه جدید بر پایه مأموریت محوله، توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی (‌مسؤول) و سازمان ‌برنامه‌وبودجه کشور ظرف سه‌ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون تهیه و به‌تصویب‌ ‌هیأت وزیران می‌رسد.

بیشتر بخوانید:
افتتاح فروشگاه «صنایع دستی» تولید سرپرستان خانواده در کرمان
بازار گردشگری ایران در پاییز ۱۴۰۲ به شرایط قبل از کرونا بازخواهد گشت
بررسی صلاحیت ضرغامی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی
حمایت خاص و ویژه مجلس از گردشگری در قانون بودجه ۱۴۰۰

هدف از تشکیل صندوق، جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و تشکیل سبدی از دارایی‌ها و مدیریت این سبد است؛ با توجه به پذیرش ریسک موردقبول، تلاش می‌شود، بیشترین بازدهی ممکن نصیب سرمایه‌گذاران گردد. انباشته‌شدن سرمایه در صندوق، مزیت‌های متعددی نسبت به سرمایه‌گذاری انفرادی سرمایه‌گذاران دارد: اولاً هزینه بکارگیری نیروهای متخصص، گردآوری و تحلیل اطلاعات و گزینش سبد بهینه اوراق بهادار بین همه سرمایه‌گذاران تقسیم می‌شود و سرانه هزینه هر سرمایه‌گذ‌ار کاهش می‌یابد. ثانیاً، صندوق از جانب سرمایه‌گذاران، کلیه حقوق اجرایی مربوط به صندوق از قبیل دریافت سود سهام و کوپن اوراق بهادار را انجام می‌دهد و در نتیجه سرانه هزینه هر سرمایه‌گذ‌ار برای انجام سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد. ثالثا،ً امکان سرمایه‌گذاری مناسب و متنوع‌تر دارایی‌ها فراهم شده و در نتیجه ریسک سرمایه‌گذ‌اری کاهش می‌یابد.

این نوع صندوق از نوع صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت است و اکثر وجوه خود را صرف خرید اوراق مشارکت، اوراق اجاره و اوراق بهادار رهنی و سایر اوراق بهادار با درآمد ثابت و گواهی سپرده منتشره توسط بانک ها و موسسات مالی مجاز و هر نوع سپرده گذاری نزد بانک ها و موسسات مالی مجاز میکند.

صندوق توسعه گردشگری تشکیل می‌شود

صندوق توسعه گردشگری تشکیل می‌شود

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.