• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

صنعت توریسم باید به فرهنگ گردشگری تبدیل شود

  • کد خبر : 4518
  • ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
صنعت توریسم باید به فرهنگ گردشگری تبدیل شود

گردشگرآنلاین – عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به جایگاه یزد در زمینه فعالیت‌های گردشگری باید صنعت توریسم به فرهنگ گردشگری تبدیل شود.

فاطمه‌السادات حقیرالسادات در ارتباط با صنعت توریسم اظهار داشت: کمیسیون گردشگری در دوره پنجم شورا مصوب و کار خود را از همان دوره آغاز کرد و به دنبال آن یزد به عنوان شهر میراث جهانی شناخته شد که همین مسأله اهمیت کمیسیون را پر رنگ‌تر کرد.

وی ادامه داد: در دوره ششم جهت پیشگیری از دوباره کاری از همان برنامه‌ها که در ابعاد مختلفی هم کار شده بود استفاده شد؛ در بحث خواهر خواندگی‌ها و مباحث میراث فرهنگی و اقدامات آن ۱۵ جلسه از این کمیسیون برگزار شده و بیش از ۳۰ بازدید از اماکن مختلف بافت تاریخی به عمل آمده و اغلب هفته‌ای دو روز بازدید از بافت تاریخی را در برنامه کاری داریم و طی بازدید از بافت با همراهی شهردار مشکلات آن منطقه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

حقیرالسادات افزود: در بحث راه‌اندازی صنعت گردشگری زیرساخت‌ها مشکل دارند و ما باید صنعت گردشگری را تبدیل به فرهنگ گردشگری کنیم، پیگیری‌هایی انجام شده که برای شهر میراث جهانی بودجه جداگانه اختصاص یابد که کارهای اساسی در بافت صورت گیرد و بعد از اینکه زیرساخت‌ها اصلاح شد اقدام به جذب سرمایه گذار کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: با توجه به جایگاه خوبی که یزد در حوزه بهداشت، سلامت و درمان دارد در زمینه اقتصاد دانش بنیان، توریست درمانی و گردشگری سلامت داخلی و بین المللی می‌توانیم فعالیت خوبی داشته و درآمدزایی کنیم.

وی گفت: در رابطه با خواهرخواندگی‌ها در دوره قبل در زمینه بین‌المللی فعالیت شده بوده اما به علت شرایط کرونا وارد عرصه عمل نشده بوده و ما در شورا بیشتر پیگیر خواهرخواندگی‌های داخل کشور هستیم برای مثال خواهر خواندگی مذهبی شهرهای قم، یزد و مشهد همچنان که ما مثلث طلایی یزد، شیراز و اصفهان را داریم در بحث گردشگری نیز همچنین با شهرهای بم و شوشتر تعاملاتی داشتیم و این موضوع در صنعت توریسم یزد تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از تسنیم، عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به فعالیت بوم گردی‌ها در مناطق بافت تاریخی و مشکلاتی که به وجود آمده گفت: در رابطه با بومگردی‌ها در شهرها و کشورهای دیگر در بحث صنعت توریسم خیلی کنترل شده عمل می‌شود و سعی در حفظ آرامش آن منطقه دارند.

وی ادامه داد: ولی ما این مسائل را رعایت نمی‌کنیم و به دنبال آن مشکلاتی را در بافت تاریخی شاهد هستیم از قبیل خالی شدن بافت تاریخی از ساکنین یزدی، ورود اتباع به بافت تاریخی برای زندگی در صورتی که جهانی شدن یزد به زنده بودن بافت تاریخی آن است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4518

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.