• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4
رئیس اداره میراث فرهنگی گنبدکاووس:

صنعت نوپای گردشگری نیازمند توجه ویژه است

  • کد خبر : 12183
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
صنعت نوپای گردشگری نیازمند توجه ویژه است
گردشگرآنلاین - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس بر ضرورت توجه ویژه به صنعت نوپای گردشگری در استان گلستان تأکید کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین از گلستان، مریم آق آتابای در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه سال ۱۴۰۱ به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری شده شعار هفته گردشگری امسال نیز در هیمن راستا و تحت عنوان «رویش اندیشه های نو در صنعت نوپای گردشگری ایران» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه گردشگری به عنوان یک صنعت نوپا نیازمند توجه ویژه است، افزود: احیای گردشگری باید با رویکردهای جامعه محلی، محیط زیست و انعطاف پذیری در فعالیت های گردشگری، حفاظت از محیط زیست، حفظ آداب و رسوم و سنن و غیره در استان گلستان مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس با بیان اینکه امسال هفته گردشگری از پنجم مهر ماه آغاز شده و به دلیل تقارن با شهادت امام رضا(ع) گردشگری مذهبی در دستور کار ما قرار گرفت، بیان کرد: شهرهای شرق استان گلستان در مسیر سفر زائران مشهد مقدس قرار دارد لذا ایجاد زیرساخت های مناسب براساس مناسبت های مذهبی از جمله برنامه های ما در گنبدکاووس بوده است.

آق‌آتابای، گردشگری استان گلستان از جمله شهرستان گنبدکاووس را بسیار غنی دانست و یادآور شد: پیشینه تاریخی غنی اعم از برج قابوس، امامزاده یحیی بن زید، دیوار دفاعی و غیره از جمله ظرفیت های ارزشمندی است که می توان از آن برای معرفی تاریخ و فرهنگ کشورمان استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه از مجموع هفت هزار هنرمند دارای مجوز فعالیت در گنبدکاووس، سه هزار و ۹۲۵ نفر آنها در حوزه صنایع دستی فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه تعداد بیمه‌شدگان هنرمندان صنایع دستی به کمتر از ۱۰ درصد می رسد که نیاز است دولت بیمه هنرمندان این بخش را تسهیل کند تا با آسودگی خاطر فعالیت کنند.

گُنبَدِ کاووس یا گنبد قابوس مرکز شهرستان گنبد کاووس که بزرگترین شهر استان گلستان ایران است. جمعیت آن بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، در حدود ۱۵۵۹۱۰ نفر بوده‌است. این شهر به خاطر دارا بودن بلندترین برج آجری دنیا با همین نام که در قرن یازدهم میلادی بنا شده‌است، معروف است.

صنعت نوپای گردشگری نیازمند توجه ویژه است

صنعت نوپای گردشگری نیازمند توجه ویژه است

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=12183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.