• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1

صنعت و گردشگری در گلستان رونقی ندارد

  • کد خبر : 8228
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
صنعت و گردشگری در گلستان رونقی ندارد
گردشگرآنلاین - نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در استان صنعت و گردشگری رونقی ندارد، گفت: متاسفانه مردم گلستان بسیار مظلوم واقع شده اند.

به گزارش گردشگرآنلاین، رحمت اله نورزی در دیدار کمیسیون کشاورزی مجلس با نماینده ولی فقیه در استان گلستان، اظهار کرد: آیت الله نورمفیدی نگاهی عمیق و اساسی به مسائل کشاورزی، اقتصادی، صنعت و گردشگری در گلستان دارد.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته که قیمتگذاری پنبه، ذرت، سویا و گندم فقط در شورای اقتصاد انجام نمی شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه گلستان قطب کشاورزی کشور به شمار می رود تلاشمان براین است تا با قیمتگذاری مناسب بر محصولات کشاورزی، از گلستان حمایت شود.

وی با یادآوری این مطلب که در استان صنعت و گردشگری رونقی ندارد، افزود: متاسفانه مردم گلستان بسیار مظلوم واقع شده اند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تداوم اجرای طرح زهکشی و آب بندان در استان را ضروری برشمرد و اضافه کرد: تخصیص اعتبار بیشتر به این طرح نیاز به حمایت کمیسیون کشاورزی دارد.

وی بابیان اینکه امنیت غذایی یکی از دغدغه‌های جامعه بشری است، افزود: این موضوع به امنیت ملی نیز گره خورده بنابراین رفع نیاز حوزه غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

گلستان نام جدیدی برای یک سرزمین تاریخی است که در طول تاریخ و تا سده هفتم هجری به نام ایالت گرگان و از آن پس تا آغاز سده دهم به نام استرآباد و در نوشته‌های دوران اولیه اسلامی به نام (جرجان) و از اسفند ۱۳۱۶ گرگان نامیده شده‌است.

این استان تا سال ۱۳۷۶ بخشی از استان مازندران بود، اما در آن سال به صورت استانی مستقل به نام استان گلستان درآمد و شهرستان گرگان به عنوان مرکز آن برگزیده شد. بیشتر شهرهای کنونی استان گلستان از قدمت چندانی برخوردار نیستند و از بزرگ‌شدن روستاها به وجود آمده‌اند و به عبارتی روستاشهر به‌شمار می‌آیند. با این همه، شهرهای گرگان و گنبدکاووس ریشهٔ تاریخی دارند.

روستاهای استان گلستان به صورت متمرکز و نزدیک به هم هستند. این روستاها در راستای جاده‌ها و رودها به صورت طولی و در بخش‌های کوهستانی به صورت پلکانی هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8228

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.