• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

صنعت گردشگری فرانسه، دوباره جان گرفت

  • کد خبر : 10904
  • 30 آگوست 2022 - 14:37
صنعت گردشگری فرانسه، دوباره جان گرفت
گردشگرآنلاین - صنعت گردشگری فرانسه پس از گذشت دو سال رکود ناشی از همه‌گیری کرونا، دوباره جان گرفت.

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از رویترز، صنعت گردشگری فرانسه به رغم نگرانی‌ها از مخارج زندگی، موج گرما و آتش‌سوزهای جنگلی، در تابستان امسال با رونق قابل توجهی مواجه شد؛ چراکه مسافران خارجی و داخلی پس از دو سال وقفه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا به نقاط گردشگری این کشور هجوم آورده‌اند.

وزیر گردشگری فرانسه در جریان یک کنفراس خبری بیان کرد: «آمارهای اولیه نشان می‌دهند تابستان سال ۲۰۲۲ استثنائی بوده است؛ چراکه ۳۵ میلیون شهروند فرانسه به تعطیلات رفته‌اند.»

در سال ۲۰۱۹، فرانسه به پربازدیدترین کشور جهان تبدیل شد و حدود ۹۰ میلیون گردشگر خارجی جذب کرد.

وزیر گردشگری فرانسه در ادامه کنفرانس خبری افزود: «ما می‌خواهیم جایگاهمان را در رتبه نخست پربازدیدترین مقصد جهان حفظ کنیم.»

گردشگری ۸ درصد از تولید ناخالص داخلی و دو میلیون تعداد از مشاغل فرانسه را در برمی‌گیرد.

آمارهای مربوط به ماه‌های جولای و نیمه نخست اوت نشان می‌دهد سودی که به ازای رزرو هر اتاق هتل حاصل شده است در مقایسه با سال ۲۰۱۹ با ۲۲.۲ درصد افزایش همراه بوده است.

سود کرایه هر اتاق هتل در منطقه پاریس و «ریویرای فرانسه» در جنوب این کشور نیز در پی بازگشت گردشگران خارجی به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. بخش زیادی از این گردشگران خارجی را مسافران ایالات متحده آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس تشکیل داده‌اند.

وزیر گردشگری فرانسه در پاسخ به این سوال که آیا فرانسه همچنان برای ۱۰۰ میلیون گردشگر خارجی در سال هدف‌گذاری کرده است، بیان کرد: «ممکن است دستیابی به چنین رقمی غیرممکن نباشد.»

به گزارش گردشگر آنلاین، ویروس کرونا گروهی از ویروس‌ها متعلق به خانوادهٔ ویروسی کروناویریده هستند که از طریق ایجاد عفونت دستگاه تنفسی در پرندگان و پستانداران، ایجاد بیماری می‌کنند.[۲] این ویروس‌ها می‌توانند عامل ایجاد برخی از انواع سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ باشند.

صنعت گردشگری فرانسه، دوباره جان گرفت

صنعت گردشگری فرانسه، دوباره جان گرفت

منبع: رویترز

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10904

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.