• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

صهیونیست‌ها جایی در این کافه ندارند

  • کد خبر : 11057
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
صهیونیست‌ها جایی در این کافه ندارند
گردشگرآنلاین - حضور چند نماینده از رژیم صهیونیستی در کافه‌ای تاریخی در مصر حاشیه‌سازی شد. یکی از مالکان این کافه‌ که پاتوق روشنفکران در قاهره است، ادعا کرده که از هویت نیروهای صهیونیستی اطلاعی نداشته و فریب خورده است.

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از المیادین، تونی میشل، یکی از مالکان این کافه مصری که محلی برای دیدار  افراد روشنفکر و سیاسیون است، اظهار کرده که از حضور  صهیونیست‌ها در این کافه‌ بی‌اطلاع بوده و گمان می‌کرده آن میز برای چند تن از نمایندگان اتحادیه اروپا رزرو شده است‌.

میشل با بیان این‌که بیش از صد سال از عمر این کافه می‌گذرد، این محل را مکانی تاریخی، دارای هویت و شرافت مصری و مخالف با اشغالگران همچون صهیونیست‌ها دانسته است.

او درباره این اتفاق حاشیه‌ساز برای کافه تاریخی قاهره گفت: مطلع شدیم گروهی از نمایندگان رژیم صهیونیستی از کافه ما بازدید کرده‌اند، ولی ما از هویت آن‌ها بی‌اطلاع بودیم، میز به نام نمایندگانی از اتحادیه اروپا رزرو شده بود. کافه «ریش» (Riche) سه سال است که از ورود هر صهیونیستی جلوگیری می‌کند.

این کافه‌دار مصری تاکید کرده که کافه ریش برای همیشه یک بنای ملی و نمادی برای مبارزه با اشغالگران باقی خواهد ماند.

کافه ریش در سال ۱۹۰۸ در قاهره ساخته شد و از آن زمان تا کنون محلی برای گردهمایی روشنفکران و سیاسیون عرب زبان بوده است.

این کافه توسط یک آلمانی ساخته شده و بعد به یکی از اتباع فرانسوی در مصر فروخته شده است. مالکان کنونی این کافه مصری هستند.

کافه ریش محل ملاقات روشنفکران و نویسندگانی همچون نجیب محفوظ، یوسف ادریس و امل دنقل بوده است‌.

صهیونیسم  یک جنبش سیاسی و ملی‌گرای یهودی ست که در اواخر سده ۱۹ میلادی شکل گرفت. عمده‌ترین هدف جنبش صهیونیسم، تشکیل میهنی برای یهودیان بود. این جنبش بر منابع تاریخی و مذهبی تکیه دارد که یهودیان را به سرزمین اسرائیل ارتباط می‌دهد. این سرزمین را امروزه اسرائیل می‌نامند، که قوم یهود از حدود ۳۲۰۰ سال پیش تا سال ۲۰۰ میلادی (که امپراتوری روم آن‌ها را پراکنده کرد) در آن سکونت داشتند.

مخالفت‌هایی با صهیونیسم در موارد مختلفی چون مخالفت‌های مذهبی، نحلهٔ فکری ملی‌گرای رقیب و اختلاف عقیدهٔ سیاسی که این ایدئولوژی را غیراخلاقی یا غیر عملی می‌شمارد، به وجود آمده‌است.

این کافه جای صهیونیست‌ها نیست

این کافه جای صهیونیست‌ها نیست

منبع: المیادین

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=11057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.