• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
ضرغامی:

محدودیت اینترنت برای امنیت مردم است

  • کد خبر : 12290
  • 02 اکتبر 2022 - 11:40
محدودیت اینترنت برای امنیت مردم است
گردشگرآنلاین - عزت‌الله ضرغامی گفت: محدودیت اینترنت در روزهای اخیر، یک تصمیم امنیتی و برای امنیت مردم بوده است.

به گزارش گردشگرآنلاین، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در شورای عالی فضای مجازی نیز عضویت دارد، در حاشیه همایش توسعه گردشگری ایران کهن، درباره قطع اینترنت در هفته‌های اخیر، گفت: به دلیل اغتشاشات و ناآرامی‌ها و برخی تخریب‌ها که در نقاط مختلف کشور انجام گرفته، اقتضائات امنیتی باعث شده ظرفیت‌های اینترنت محدود شود تا از این مقطع عبور کنیم.

ضرغامی اظهار کرد: محدود شدن ظرفیت اینترنت یک تصمیم امنیتی و برای امنیت مردم بوده است.

او در بیان علت این تصمیم گفت: چون بسیاری از این ساماندهی‌ها برای اغتشاشات توسط بعضی گروه‌های محدودی که بارها دستگاه های امنیتی درباره آنها به ما گزارش داده اند از طریق پلتفرم ها و ظرفیت‌های فضاهای مجازی صورت می‌گیرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: معتقدم از این مرحله به سرعت عبور خواهیم کرد و به وضعیت عادی برمی‌گردیم.

ضرغامی که یکی از وزرای فعال کابینه دولت سیزدهم در فضای مجازی است و گزارش‌های کاری و سفرهای خود را بیشتر در دو پلتفرم اینستاگرام و توئیتر منتشر می‌کند، اظهار کرد: مردم ما حق دارند از بهترین خدمات اینترنت استفاده کنند، اینترنت پرسرعت با کیفیت بالا و توانمندی گسترده که بتوانند همه نیازهای خود را با استفاده از این خدمات مرتفع کنند.

اینتر‌نت سامانه‌ای جهانی از شبکه‌های رایانه‌ای متصل است که از مجموعه پروتکل اینترنت (TCP/IP) برای ارتباط بین شبکه‌ها و دستگاه‌ها استفاده می‌کند. اینترنت شبکه‌ای از شبکه‌هاست که شامل شبکه‌های خصوصی، عمومی، دانشگاهی، تجاری و دولتی در مقیاس‌های محلی تا جهانی است که با آرایه‌ای عظیم از فناوری‌های شبکه‌بندی الکترونیکی، وایرلس و نوری به هم متصل شده‌اند.

به عبارت دقیق‌تر، اینتر‌نت مجموعه‌ای از سامانه‌های خودگردان است که با روتر به هم متصل شده‌اند. اینترنت را باید بزرگ‌ترین سامانه‌ای دانست که تاکنون به دست انسان طراحی، مهندسی و اجرا شده‌است.

ضرغامی: اینترنت برای امنیت مردم محدود شد

ضرغامی: اینتر‌نت برای امنیت مردم محدود شد

منبع: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=12290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.