• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

ضرغامی: قلعه اردلان را برای بازدید عموم آماده کنید

  • کد خبر : 9469
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
ضرغامی: قلعه اردلان را برای بازدید عموم آماده کنید
گردشگرآنلاین - وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه "اردلان" روستای اشتران بازدید کرد و گفت: باید تدابیری برای بازدید عموم از این بنای تاریخی اندیشیده شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، سیدعزت‌الله ضرغامی در سفر هیأت دولت به استان همدان، از قلعه تاریخی اردلان به عنوان یکی از آثار ارزشمند همدان دیدن کرد.

وی در بازدید از قلعه تاریخی اردلان، با اشاره به اینکه باید تدابیری برای بازدید عموم از این بنای تاریخی انجام شود، اظهار کرد: قلعه اردلان موقعیت بسیار مناسبی دارد.

ضرغامی افزود: وضعیت جاده‌ گنجنامه به تویسرکان جزء برنامه‌های سفر است و باید پیگیری‌های لازم انجام شود تا گردشگری شایسته‌ای در این مسیر پا بگیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این بنا مالک خصوصی دارد ما نیز آمادگی کامل داریم در حوزه مرمت و ارائه تسهیلات یاری‌گر باشیم تا کاربری متناسب برای بنا تعریف شود.

قلعه اردلان تویسرکان متعلق به دوره قاجار و در روستای اشتران واقع است، کنار بنا یک حمام تاریخی قرار دارد که مکمل قلعه بوده و قناتی نیز در داخل قلعه وجود دارد. این بنا در سال ۱۳۸۳ با شماره ۱۱۳۷۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

به گزارش گردشگر آنلاین، قلعه اردلان (اشتران) در اشتران مرکز دهستان خرمرود، توابع شهرستان تویسرکان، استان همدان واقع شده و این اثر به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این بنا یکی از قلعه‌های بجای مانده از دوران قاجاریه در شهرستان تویسرکان است که از لحاظ موقعیت جغرافیایی و وسعت یکی از قلعه‌های نادر در استان همدان به شمار می‌آید. کاربری این قلعه مانند سایر قلعه‌های دوران گذشته مسکونی نظامی بوده به همین دلیل بر فراز تپه‌ای مشرف بر محوطه پیرامون خود ساخته شده است. این قلعه که از جاذبه های گردشگری تویسرکان به شمار می‌رود، یک هکتار زیر بنا دارد که شامل ورودی و هشتی و راهرو های ورودی، ساختمان‌های بیرونی شمالی و جنوبی و ساختمان اندرونی و حیاط اصلی است.

این اثر در تاریخ ۱۰ بهمن ۱۳۸۳ با شمارهٔ ثبت ۱۱۳۷۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. خاندان اردلان تویسرکان از نسل خان احمدخان اردلان حاکم کردستانات هستند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9469

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.