• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
6

ضرغامی هم از تاخیر پرواز‌ گله کرد

  • کد خبر : 8859
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
ضرغامی هم از تاخیر پرواز‌ گله کرد
گردشگرآنلاین - وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌ دستی که برای سالگرد ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، عازم این شهر بود از تاخیر در پرواز تهران-یزد گله کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین، سیدعزت‌ الله ضرغامی در حساب کاربری خود در توئیتر از رنج تاخیر پرواز‌ هواپیما نوشت و افزود: پرواز ⁧‫یزد‬⁩ تأخیر دارد. برای سالگرد ⁧‫ثبت جهانی‬⁩ به آنجا می‌روم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  افزود: البته مسافران، با بیان مطالبات، درد دل‌ها، راهنمایی‌ها و حرف‌های روحیه‌بخش، مرا از تنهایی درآوردند و رنج تأخیر را هموار کردند.

تاخیرهای نه چند دقیقه‌ای بلکه چند ساعتی از مشکلات طاقت‌فرسای سفر و  صنعت گردشگری در ایران است، اگر چه بارها گزارش‌های مردمی درباره تاخیر پرواز‌ هواپیماها منتشر شده اما شاید این بار گله و رنجش متولی صنعت گردشگری کشور بتواند صدای مسافرانی باشد که در زمان انتظار کسی حتی آرامش‌بخش آنان نبود تا این سختی‌ها را برایشان هموار کند.

به گزارش گردشگر آنلاین، شهر یزد را نه‌ فقط به نام شهر جهانی خشت خام و شهر بناهای تاریخی بلکه به عنوان دیار بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده و شهر قنات، قنوت و قناعت می‌شناسند.

شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

ساختار تاریخی و بناهای خشتی شکوهمند، تنوع فرهنگی و همزیستی مسالمت‌آمیز و غنابخش مسلمانان زرتشتیان و کلیمیان در کنار یکدیگر از شاخص های ارزشمند جهانی شدن یزد به عنوان یک اثر بزرگ میراث ارزشمند جهانی محسوب می‌شود.

یزد گنجینه‌ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می‌توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاه‌های زرتشتیان، خانه‌های تاریخی، آب انبارها، باغ‌های تاریخی، بادگیرها و بازارچه‌ها اشاره کرد و در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.

پرونده ثبت جهانی یزد در چهل و یکمین اجلاس یونسکو و پس از ٩ سال به عنوان میراث ملموس ایران در ١٨ تیر سال ۱۳۹۶ ثبت جهانی شد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.