• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6

ضرورت برخورد قاطع با عاملان قطع درختان

  • کد خبر : 6639
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
ضرورت برخورد قاطع با عاملان قطع درختان

گردشگرآنلاین – امام جمعه تبریز با اشاره به ضرورت صیانت از منابع طبیعی به عنوان ثروت خدادادی و میراث گذشتگان، خواستار برخورد با متخلفان و عاملان قطع درختان شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در آئین کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در مجموعه تفریحی گردشگری عون‌بن‌علی، با تبریک سالروز ولادت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و گرامیداشت روز پاسدار اظهار کرد: امیدوارم همه ما در هر منطقه‌ای که زندگی می‌کنیم یک درخت بکاریم و با متخلفان و کسانی که درختان را قطع می‌کنند، برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه در اسلام به درختکاری خیلی سفارش شده است، گفت: پیامبر (ص) می‌فرمایند هر مسلمانی بذری یا نهالی بکارد و از میوه این بذر و درخت، یک انسان و پرنده‌ای استفاده کند، برایش صدقه حساب می‌شود.

حجت الاسلام آل هاشم اظهار کرد: همان طور که به کاشت نهال  اهمیت می‌دهیم، باید سازمان‌های ذیربط مانع قطع درختان بشوند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز یادآور شد: زندگی سالم در سایه محیط زیست سالم میسر است و امیدوارم همه ما بتوانیم برای شادابی محیط زیست قدم‌های مثبتی برداریم.

درختکاری کاشت، اداره و مطالعهٔ درختان، درختچه‌ها و ویره‌ها و دیگر گیاهان چوبی پایا است. این کار هم کارعملی و هم کار علمی است.

علم درختکاری چگونگی رشد گیاهان را مطالعه کرده و به شیوه‌های فرهنگی و محیط زیست آنها پاسخ می‌دهد. عمل درختکاری شامل تکنیکهای فرهنگی مثل انتخاب، کاشت، تربیت، کود دادن،کنترل آفات بیماری‌زا، هرس، شکل دادن و کندن است.

برای نامیدن فردی که در رشتهٔ درختکاری تمرین کرده یا مطالعه می‌کند از کلمهٔ درختکار یا متخصص درختکاری استفاده می‌شود.

جراح درخت معمولاً کسی است که برای برطرف کردن مشکلات و نگهداری درختان تربیت شده است و بنابراین بیشتر در بخشی از فرایند درختکاری مشارکت می‌کند و یک درختکار نیست.

مدیریت ریسک، مسائل قانونی، و ملاحظات زیبایی‌شناسی در رشته درختکاری نقش برجسته‌ای دارند. کسب و کارهای متفاوت نیازمند استخدام درختکاران هستند تا تحقیقات مربوط به خطرات درختان را تکمیل کرده و درختان را در محل مورد نظر برای تأمین تعهدات بهداشت حرفه‌ای مدیریت کند.

درختکاری در درجهٔ اول روی گیاهان منفرد چوبی و درختانی که برای اهداف دائمی مانند چشم‌انداز و مطبوع بودن معمولاً در باغ‌ها، پارکها، چشم انداز های شهری یا محیط‌های پرجمعیت، توسط درختکاران برای لذت بردن، حفاظت و بهرمندی انسان نگهداری می‌شد تأکید کرد. الان این کار جزئی از باغبانی علمی محسوب می‌شود.

منبع: مهر 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.