• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

طاق بهشت؛ بازدیدی از گنبدهای تخت فولاد

  • کد خبر : 16067
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
طاق بهشت؛ بازدیدی از گنبدهای تخت فولاد
گردشگرآنلاین - مسئول فرهنگی و گردشگری مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد از برگزاری دومین گنجواره نادیده‌ها و ناگفته‌های تخت فولاد با عنوان «طاق بهشت» خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از اصفهان، هادی نظری در خصوص رویداد «گنجواره‌؛ نادیده‌ها و ناگفته‌های تخت فولاد» با عنوان طاق بهشت توضیح داد: این گنجواره‌ها در قالب رویدادهای گردشگری برگزار می‌شود که هدف از آن، شناساندن همه ظرفیت‌ها و جذابیت‌های تخت فولاد در ابعاد و موضوع‌های مختلف است و در هر گنجواره با انتخاب موضوعی خاص به بازدید و مطالعه بخش‌های خاصی از تخت فولاد پرداخته می‌شود.

او افزود: گنجواره اول، «آب و آیین» نام داشت که با رویکرد آشنایی با سازه‌ها و عناصر مرتبط با آب برگزار شد. در این تور گردشگری که با هدف ارائه مباحثی در خصوص وجه‌تسمیه‌ و چیستی و چرایی ساخت این سازه‌ها و عناصر آبی به شرکت‌کنندگان برگزار شد، از بخش‌هایی مرتبط در تخت فولاد ازجمله سنگ آب‌ها، تشت آب‌ها، آب‌انبار کازرونی به‌عنوان تنها آب‌انبار زنده شهر، حوضخانه کازرونی و نهرهای موجود در آن بازدید شد.

مسئول فرهنگی و گردشگری مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد تصریح کرد: این رویداد گردشگری در دومین گنجواره، «طاق بهشت» نام دارد که با موضوع گنبدهای تخت فولاد برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان می‌توانند از تکایای بابا رکن‌الدین، خاتون‌آبادی، خوانساری، بیدآباد و سیدالعراقین با حضور استاد محمد پاک‌نژاد به‌عنوان پیشکسوت معماری و مرمت بناهای تاریخی بازدید کنند.

نظری اضافه کرد: یکی از نکات شاخص در این گنجواره که قطعاً برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب است صعود به مناره کمتر دیده‌شده مصلا است که می‌توانند از این مناره که در ارتفاع ۷۰ متری قرار دارد همه گنبدها و مناره‌های تخت فولاد را ببینند.

او خاطرنشان کرد: دومین گنجواره نادیده‌ها و ناگفته تخت فولاد با عنوان «طاق بهشت» در تاریخ پنج‌شنبه ۲۴ آذرماه برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان به‌منظور ثبت‌نام و شرکت در این گنجواره  می‌توانند با شماره  ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۵ تماس بگیرند.

تخت فولاد نام قبرستان قدیمی شهر اصفهان است که به نام‌های لسان‌الارض و بابا رکن‌الدین و ‘’’خاشعی’’’نامیده می‌شده‌است. قدمت این گورستان از قرن چهارم هجری تاکنون است.

طاق بهشت؛ بازدیدی از گنبدهای تخت فولاد

طاق بهشت؛ بازدیدی از گنبدهای تخت فولاد

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16067

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.