• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

طبیعت برفی دریاچه‌ زریوار؛ زیبایی گردشگری زمستانی مریوان

  • کد خبر : 5764
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
طبیعت برفی دریاچه‌ زریوار؛ زیبایی گردشگری زمستانی مریوان

گردشگرآنلاین – دریاچه‌ زریوار یا زریبار به عنوان یکی از بزرگترین دریاچه‌های آب شیرین ایران از زیباترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان کردستان محسوب می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، اطراف دریاچه‌ زریوار با کوه‌هایی زیبا از درختان و مراتع احاطه شده‌ است که جلوه‌ای منحصر به‌فرد به این دریاچه می‌دهد و همچنین این روزها به‌سبب بارش برف در اوایل زمستان امسال، طبیعت برفی دریاچه زریوار دیدنی شده است.

آب دریاچه زریوار از چشمه‌های جوشانی که در کف آن قرار دارد و از آب باران و برف، تأمین می‌شود. با توجه به بارش سنگین برف در شهرستان مریوان انتظار می‌رود، از لحاظ بالا آمدن آب دریاچه زریوار، بهاری سرسبز و مکانی دیدنی برای گردشگران در غرب ایران در فصل بهار و تابستان آینده قابل پیش‌بینی باشد.

دریاچه زریبار در فصل زمستان هم زیبایی دوچندانی دارد و با یخ‌زدگی بخشی از این دریاچه، قدم زدن در این سطح یخی، حس و حال دیگری به گردشگران و طبیعت‌دوستان می‌دهد.

دریاچه زریبار  یکی از پناهگاه‌های حیات وحش نیز محسوب‌ می‌شود و در فهرست میراث طبیعی ایران به ثبت رسیده است. این دریاچه  میزبان گونه‌های مختلف پرندگان نادر بومی و مهاجر بوده که حضور پرندگان، بر زیبایی این دریاچه افزوده است.

دریاچه زریوار که زریبار نیز نامیده می‌شود، با داشتن آب شیرین و حیات‌وحش خاص خود از دریاچه‌های منحصربه‌فرد ایران و جهان به شمار می‌رود. زریوار همچنین یکی از تالاب‌ها و پناهگاه‌های حیات وحش محسوب‌ می‌شود و در فهرست میراث طبیعی ایران به به ثبت رسیده است.

در این مطلب قصد داریم شما را در سفر به غرب ایران و استان کردستان همراهی کنیم تا به اتفاق هم از یکی از زیباترین دریاچه‌های ایران در شهرستان مریوان دیدن کنیم. پس کوله‌بار سفر را برای رفتن به شهر مریوان ببندید و در سفر به دریاچه زریوار، هم‌سفر کجارو باشید.

منبع: تسنیم 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.