• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

طرح‌های پشتیبان مشاغل خانگی بیرجند ۳ میلیارد تومان دریافت می کنند

  • کد خبر : 4743
  • ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۹:۱۴
طرح‌های پشتیبان مشاغل خانگی بیرجند ۳ میلیارد تومان دریافت می کنند

گردشگرآنلاین – رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیرجند اظهار کرد: حدود سه میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های پشتیبان مشاغل خانگی در بیرجند پرداخت شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از بیرجند، در جمع رسانه‌های گروهی از نظارت مستمر و مشترک بر طرح‌های پشتیبان مشاغل خانگی این شهرستان خبر داد.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون، از بیش از ۲۰ طرح مشاغل خانگی ازجمله صنایع چوب، سفالگری و نساجی سنتی و همچنین چرم دست‌دوز که از ابتدا سال موفق به دریافت تسهیلات اشتغال شده‌اند، بازدید شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیرجند افزود: طرح مشاغل خانگی از برنامه‌های اولویت‌دار است که با هدف ایجاد اشتغال پایدار توسط دولت به اجرا درآمده و با پرداخت تسهیلات، فرصت‌های اشتغال‌زایی مناسبی برای صنعتگران فراهم شده است.

به گفته وی در این رابطه از ابتدا سال تاکنون دو میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان تسهیلات به صنعتگران حوزه صنایع‌دستی در شهرستان بیرجند اعطا شده که حاصل آن اشتغال بیش از ۱۲۰ نفر در حوزه صنایع‌دستی شهرستان است.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از ایسنا، فولادی یادآور شد: در راستای حمایت از صنعتگران طرح‌های مشاغل خانگی کارشناس حوزه صنایع‌دستی به همراه کارشناس اداره کار و رفاه اجتماعی، دو دستگاه متولی و صادرکننده مجوز مشاغل خانگی و پشتیبان، به‌صورت مستمر بر طرح‌هایی که تسهیلات دریافت کرده‌اند بازدید و نظارت می‌کنند.

امروزه یکی از شیوه های کسب در آمد راه اندازی مشاغل خانگی می باشد. مشاغل خانگی به آن دسته از کسب و کارهایی اطلاق می شود که در محیط منزل مسکونی انجام می گیرد.البته با رعایت عدم برهم زدن و مخل کردن آرامش همسایگان مجاور و واحد مسکونی.راه اندازی مشاغل خانگی در بیرجند یکی از شیوه هایی است که موجب مشارکت اعضای خانواده و نمو اقتصادی می گردد. علاوه بر آن با حذف هزینه های لازم برای ملک در راستای راه اندازی یک شغل موجب می گردد که سرمایه کمتری برای شروع یک شغل مورد نیاز باشد. جهت راه اندازی مشاغل خانگی در بیرجند رشته های گوناگونی از سوی سازمان حمایت و سازماندهی مشاغ خانگی تصویب گردیده است مانند صنایه دستی ، مواد غذایی ، فرش و … به طور کلی می توان تعریف دقیقی تری برای مشاغل خانگی به این شرح در نظر گرفت :

آن دسته از فعالیت هایی است که توسط عضو یا اعضا خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحد های مسکونی همجوار شکل می گیردو منجر به تولید خدمت یا و یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می گردد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4743

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.