• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
مدیر پایگاە جهانی فرهنگی هورامان گفت:

طرح “از فرودگاە تا فرودگاە” حلقە اتصال گردشگری کردستان با کرمانشاە

  • کد خبر : 6691
  • 08 مارس 2022 - 14:09
طرح “از فرودگاە تا فرودگاە” حلقە اتصال گردشگری کردستان با کرمانشاە

گردشگرآنلاین – مدیر پایگاە جهانی فرهنگی هورامان گفت: طرح بزرگ گردشگری از فرودگاە تا فرودگاە در واقع حلقە اتصال گردشگری استان کردستان و استان کرمانشاە است.

به گزارش گردشگرآنلاین، پویا طالب‌نیا اظهار کرد: در راستای توسعە صنعت گردشگری منطقە هورامان طرحی در قالب کریدور گردشگری تحت عنوان “از فرودگاە تا فرودگاە” راە‌اندازی می‌شود.

طالب‌نیا با اشارە بە ظرفیت ثبت جهانی اورامان، عنوان کرد: وجود منطقە اورامانات در دو استان کرمانشاە و کردستان، ظرفیت گردشگری بی‌نظیری را در این دو استان ایجاد کردە است.

وی عنوان کرد: یکی از دلایل اصلی ایجاد این طرح و یکی از مزیت‌های منطقە هورامان وجود فرودگاە در مرکز دو استان کردستان و کرمانشاە است.

طالب‌نیا بیان کرد: طرح کریدور گردشگری  در واقع حلقە اتصال گردشگری استان کردستان و استان کرمانشاە است.

وی تصریح کرد: براساس این طرح افرادی کە بە استان کردستان یا کرمانشاە سفر می‌کنند و مقصد گردشگری آن‌ها هورامان است، برای رسیدن بە مقصد باید از مرکز استان گذر کنند و این مزیتی است کە این منطقە برای دو استان ایجاد کردە است.

طالب‌نیا در ادامه با تاکید بر استفادە از پتانسیل‌های اورامان افزود: منظر فرهنگی هورامان از آن جهت کە مابین دو استان کردستان و کرمانشاە قرار دارد، شامل حلقە اتصال کریدور مسیری است کە با در نظرگرفتن این پتانسیل طرح کریدور گردشگری از  تعریف شدە است.

وی تصریح کرد: بر اساس این طرح گردشگری کە از فرودگاە کرمانشاە وارد هورامان می‌شود، می‌تواند از فرودگاە کردستان خارج شود و یا بالعکس گردشگری کە از فرودگاە کردستان وارد منطقە شود می‌تواند از فرودگاە کرمانشاە خارج شود.

وی در پایان یادآور شد: یکی از برنامەهای ما در راستای توسعە گردشگری منطقە اورامانات، معرفی جاذبەهای گردشگری منطقە اورامانات در  استان کردستان و کرمانشاە است کە از طریق کلیپ‌های کوتاە، بنرهای تبلیغاتی، پوستر و بروشورهای تبلیغاتی انجام می‌شود.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.