• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

طرح بهسازی ۱۰ روستای هدف گردشگری زنجان تهیه شد

  • کد خبر : 3396
  • 18 دسامبر 2021 - 8:14
طرح بهسازی ۱۰ روستای هدف گردشگری زنجان تهیه شد

گردشگرآنلاین – مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به تهیه طرح بهسازی ۱۰ روستای هدف گردشگری در این استان گفت: طرح چهار روستای درسجین، گلابر، خوئین و ویر تهیه شده، چهار روستای شیت، ولیدر، علم کندی و حاج سیران در دست تهیه بوده و روستاهای چپدره و ماری نیز مصوب دفتر مرکزی است.

به گزارش گردشگرآنلاین، توسعه گردشگری روستایی با هدف اشتغالزایی از اولویتهای این نهاد است و به متقاضیان ایجاد واحدهای بوم گردی گردشگری زنجان در این مناطق تسهیلات لازم پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: در همین راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تفاهم نامه‌هایی را با استانداری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به امضا رسانده است.

خواجه ای ادامه داد: این نهاد، همواره به اجرای طرح‌های هادی روستاها با رویکرد گردشگری توجه ویژه‌ای دارد که آنها را با توجه به موقعیت گردش پذیری روستا با هدف ایجاد جذابیت برای گردشگران اجرا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه، آنچه پس از اجرای طرح های گردشگری در روستاها مهم محسوب می‌شود، بهره برداری درست و کامل از ظرفیت های ایجاد شده است، افزود: تنوع بخشی به معیشت روستاییان و ارتقای کمی و کیفی اقتصاد روستایی براساس توسعه فعالیت‌های مرتبط با گردشگری، تلاش در راستای خلق محیط شایسته جهت حفظ و ارتقا هویت فرهنگی – اجتماعی روستا از جمله اهداف گردشگری است.

وی اظهار داشت: بهره ‌گیری از این ظرفیت به منظور افزایش تعاملات مثبت روستاییان با گردشگران، فراهم کردن بستر لازم برای صدور سند مالکیت املاک واقع در بافت مسکونی روستا به منظور ترویج صنعت گردشگری و بسترسازی جهت تبلور و ارتقای فرهنگ بومی اعم از ابعاد مادی یا معنوی از اهداف دیگر روستاهای هدف گردشگری است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، توزیع عادلانه ثروت، ایجاد و گسترش مشاغل پایدار، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر، حفظ زادبوم روستاها و منابع طبیعی را از دیگر مزایای گردشگری روستایی ذکرکرد.

این مسوول با بیان اینکه گردشگری به‌عنوان یک صنعت سالم و پاک نقش مؤثری در توسعه اقتصادی کشور دارد ادامه داد: روستاهای هدف گردشگری استان زنجان در این زمینه از ظرفیت‌های زیادی برخوردار هستند و با داشتن جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مذهبی می‌توانند در توسعه اقتصادی منطقه نقش مهمی ایفا کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه پذیرش گردشگر یکی از اقدامات لازم برای توسعه این صنعت در روستاها است و روستاییان باید بپذیرند که ورود گردشگر موجب درآمد افزایی و رونق هرچه بیشتر روستاها می‌شود و عمران، آبادانی، هموار کردن راه‌های دسترسی، بهسازی معابر، ارتقای کمی و کیفی امکانات موجود در روستا از جمله زیرساخت‌های توسعه گردشگری روستایی است.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3396

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.