• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

طرح جامع منطقه نمونه گردشگری سراب قروه کردستان بررسی شد

  • کد خبر : 16339
  • 14 دسامبر 2022 - 13:35
طرح جامع منطقه نمونه گردشگری سراب قروه کردستان بررسی شد
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: طرح جامع منطقه نمونه گردشگری سراب کوثر قروه با هدف تقویت زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به‌گزارش گردشگرآنلاین از کردستان، یعقوب گویلیان روز سه‌شنبه ۲۲ آذرماه ۱۴۰۱ در جلسه بررسی ظرفیت‌های گردشگری قروه که با حضور فرماندار این شهرستان و نماینده شهرداری و راه و شهرسازی قروه برگزار شد، اظهار کرد: منطقه نمونه گردشگری سراب قروه که با نام سراب کوثر نیز شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین مناطق نمونه گردشگری استان است که از ویژگی‌های قابل توجهی برای سرمایه‌گذاری و جذب گردشگر برخوردار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده درنظر داریم این منطقه را سامان‌دهی و به یک مکان ویژه توریستی و خدماتی برای حضور گردشگران تبدیل کنیم.

او با اشاره به مزیت‌ها، فرصت‌ها و قابلیت‌های این منطقه نمونه گردشگری عنوان کرد: وجود آب‌وهوای مطبوع و دل‌انگیز، طبیعت بکر و مناظر بی‌نظیر از جمله ویژگی‌های بارز این منطقه است که قابلیت سرمایه‌گذاری و توسعه را دارد.

گویلیان یادآور شد: این اداره‌کل از طرح‌های توسعه گردشگری پایدار در این منطقه استقبال و حمایت‌های لازم را به عمل خواهد آورد.

همچنین در این جلسه مقرر شد حجم کاربری‌های سطح شهرستان و تامین اعتبار تسهیلات در دست اجرای طرح‌های بخش خصوصی قروه مورد بررسی قرار گیرد.

سراب قروه که با نام سراب کوثر نیز شناخته می‌شود، دریاچه‌ای طبیعی در یک کیلومتری جنوب شهر قروه، در استان کردستان است. آب خنک این دریاچه توسط ۱۲ چشمه که از سطح آب قابل رویت نیستند، تامین می‌شود. از گذشته‌های دور، آب سراب قروه آب آشامیدنی و کشاورزی قروه‌ای‌ها را تامین کرده است. همچنین در میان دریاچه، جزیره‌ای وجود دارد که در شب به‌زیبایی نورپردازی می‌شود و با استفاده از پلی آهنی می‌توان به آن دسترسی داشت. سراب قروه به‌عنوان یکی از مکان های دیدنی قروه بین گردشگران شناخته می‌شود.

تا حدود سی سال پیش، مردم روستا در ماه خرداد مراسم شکرگزاری و قربانی برای “سراب” برگزار می کردند.

طرح جامع منطقه نمونه گردشگری سراب قروه کردستان بررسی شد

طرح جامع منطقه نمونه گردشگری سراب قروه کردستان بررسی شد

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16339

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.