• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3

طرح گردشگری و حفظ بافت در ۳۰۰ روستای کشور اجرا می‌شود

  • کد خبر : 7748
  • 25 آوریل 2022 - 17:31
طرح گردشگری و حفظ بافت در ۳۰۰ روستای کشور اجرا می‌شود

گردشگرآنلاین – معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: طرح گردشگری و حفظ بافت در ۳۰۰ روستای کشور اجرا می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از گلستان،‌ محمد رضا شاملو عصر امروز در بازدید از روستاهای گردشگری شهرستان مینودشت اظهار داشت: مطالعات طرح روستاهای باارزش در ۲۹۰ روستای کشور به پایان رسیده است.

وی تاکید کرد: روستاهایی داریم که به‌لحاظ ویژگی‌های معماری و تاریخی به‌عنوان بافت باارزش محسوب می‌شوند و دارای ارزش‌های خاصی هستند که باید برای فعالیت‌های اجرایی و عمرانی و برنامه‌ریزی خاصی صورت گیرد و خوشبختانه در تهیه و اجرای طرح‌های گردشگری روستایی و بافت‌های باارزش یکی از مصوبات مجلس در برنامه ششم بود که در ماده نود و نه قانون برنامه یک هدف مشخص شد.

شاملو تصریح کرد: قراراست برای  ۳۰۰ روستا طرح تهیه شود و بنیاد مسکن کار گسترده‌ای را در سطح کشور آغاز کرد و مطالعات ۲۹۰ روستا به اتمام رسیده یا دردست‌ اقدام است.

معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تاکید کرد: روستای ساسنگ در شهرستان مینودشت یکی از این روستا هست که خوشبختانه کارهای اجرایی در این روستا آغاز شده است.

نماینده مردم  شهرستان‌های مینودشت،گالیکش ،کلاله و مرواه تپه در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید گفت: روستاهایی داریم که دارای بافت ارزشمند هستند که  قابلیت خوبی برای گردشگری دارند یکی روستایی ساسنگ است.

رضا آریان‌پور افزود: در شهرستان مینودشت روستای ساسنگ و قعله‌قافه به عنوان هدف گردشگری تعیین شده‌اند که  این روستاها از نظر محیط روستایی و طرح هادی وضعیت مناسبی داشته باشند که برای گردشگران محیط مناسبی ایجاد شود و در این راستا  منابعی برای این دو روستا جذب‌ شده  است.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از تسنیم،‌ وی تصریح کرد: برای بازسازی و اجرای طرح هادی ۳٫۵ میلیارد تومان در همین سفر برای روستای ساسنگ و ۳ میلیارد تومان هم برای قلعه‌قافه مینودشت اختصاص داده شد.

طرح های گردشگری نقش بسیار مهمی در رونق و توسعه اقتصاد روستاها دارند و با توجه به ظرفیت بسیار خاصی که روستاها دارند،‌ می توان در نقاط مختلف کشور چنین اقداماتی را انجام داد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.