• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

ظرفیتهای گردشگری آذربایجان غربی شناسانده شود

  • کد خبر : 7965
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
ظرفیتهای گردشگری آذربایجان غربی شناسانده شود
گردشگر آنلاین - وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ظرفیت‌های گردشگری بسیاری در آذربایجان غربی وجود دارد که این ظرفیت‌ها باید به خوبی شناسانده شود.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از سید عزت‌الله ضرغامی، جمعه ۳۰ اردیبهشت در دیدار با نخبگان و اقشار مختلف مردم شهرستان ماکو با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی یک استان خاص است، افزود: در کل کشور ۲۶ اثر ثبت جهانی وجود دارد که برای هر استان حتی یک سهمیه هم نمی‌رسد اما در این استان دو اثر ثبت جهانی شامل تخت سلیمان تکاب و قره‌کلیسای چالدران وجود دارد که نشان‌دهنده ظرفیت بالای میراث‌فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی است.

وی با انتقاد از وجود بروکراسی اداری در کشور بیان کرد: تجربه نشان داده که نظام بروکراسی مثل بختک در ادارات ایران حاکم است و متاسفانه این مشکلات را دیگران برای کشورمان به وجود آورده‌اند. در حالی که باید در برخی موارد زیر میز زد و کار را پیش برد چون بسیاری از امور در همین استان و شهرستان ماکو با همدلی و وفاق حل و فصل می‌شود. متاسفانه قوانین متعدد در کشور بسیار دست و پا گیر شده است.

ضرغامی با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو نیز جزو این کشور است، افزود: همه باید برای پیشرفت این منطقه انسجام داشته باشند، چون منطقه آزاد ماکو فرصت بی‌نظیری برای گردشگری آذربایجان غربی است که در صورت استفاده از ظرفیت آن مشکلات منطقه حل می‌شود. ‌از سوی دیگر باید مشکلات تفویض‌ اختیار شده و حل و فصل شود.

وی بیان کرد: امروز مشکل کشور کاهش جمعیت است که رهبری ‌بدان تاکید کرده و بی‌شک نباید از ترکیب جمعیتی شیعه یا سنی نگران بود. چون همه برای اسلام زحمت کشیده‌اند و حتی شهدای اهل‌سنت می‌توانند برای همه الگو باشند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7965

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.