• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

ظرفیت‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه بین‌المللی تهران معرفی می‌شود

  • کد خبر : 4445
  • 05 ژانویه 2022 - 19:05
ظرفیت‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه بین‌المللی تهران معرفی می‌شود

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: ظرفیت‌های گردشگری، تولیدات صنایع‌دستی، آثار جهانی، اماکن تاریخی، فرهنگ و آداب و رسوم استان کردستان در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته تهران معرفی می‌شود.

یعقوب گویلیان روز گذشته در دیدار با سید انور رشیدی شهردار سنندج، اسدی دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، ضمن اشاره به در پیش بودن پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری‌ و صنایع وابسته، اظهار کرد: پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از تاریخ ۹ الی ۱۲ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و استان کردستان با تمام امکانات در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی کردستان افزود: استان‌های غربی کشور شامل کردستان، کرمانشاه، ایلام،همدان و لرستان به صورت مشترک در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و ما سعی خواهیم کرد با همکاری و تعامل بیشتر با این استانها زمینه جذب گردشگر به غرب کشور را بیش از پیش فراهم نماییم.

وی خواستار حمایت و همکاری لازم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرستان، شهرداری سنندج و سایر بخشهای خصوصی شد و عنوان کرد: حضور کردستان در این نمایشگاه فرصتی برای معرفی هرچه بیشتر فرهنگ، هنر، ظرفیت‎ها و جاذبه‎‌های گردشگری و کم‌تر شناخته شده استان خواهد بود.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از ایسنا، گویلیان ادامه داد: اولویت حضور کردستان در این نمایشگاه معرفی ظرفیت‌های غنی منطقه هورامان، معرفی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی، ارائه و معرفی محصولات صنایع‌دستی بومی استان، معرفی توانمندی‌های دیگر استان از جمله غذاهای محلی، توانمندی‌های توریسم سلامت، الکترونیکی، کشاورزی و….. استان خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: «این نمایشگاه همواره قبل از سال جدید برگزار می‌شود که این مهم می‌تواند فرصتی طلایی برای معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های استان باشد و شاهد حضور گردشگران بیشتر در ایام تعطیلان نوروز ۱۴۰۱ در استان باشیم.»

گفتنی است؛ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرستان و شهردار سنندج نیز در این دیدار در خصوص همکاری با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان و حمایت از طرح و برنامه‌ها در زمینه گردشگری، صنایع‌دستی اعلام آمادگی کردند.

کردستان دارای ظرفیت های بسیار گسترده ای در حوزه گردشگری است که در صورت توجه مناسب به آن می توان توسعه بسیار خوبی از این صنعت در استان داشت.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4445

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.