• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی عنوان کرد؛

ظرفیت بالای صنعت گردشگری برای بازگشت سرمایه

  • کد خبر : 6499
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
ظرفیت بالای صنعت گردشگری برای بازگشت سرمایه

گردشگرآنلاین – رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت: صنعت گردشگری، ظرفیت بالایی برای بازدهی و بازگشت سرمایه دارد بنابراین رونق این صنعت، ثروت بزرگی را نصیب مردم می‌کند.

به گزارش گردشگرآنلاین، «مهدی غضنفری» در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه میان صندوق توسعه ملی و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در صنعت گردشگری خصوص مسائل پیش آمده در بازپرداخت تسهیلات ارزی به این صندوق گفت: فارغ از اینکه تسهیلات ارزی پرداخت شده توسط صندوق ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده یا خیر؟ براساس مصوبه هیات امنا ارز صندوق باید تسویه شود.

وی تاکید کرد: هیچ گفت‌وگویی مبنی بر اینکه بانک یا مشتری بخواهد ارز را با نرخ نیمایی برگردانند انجام نخواهیم داد و این خط قرمز ماست که افرادی که تسهیلات را به صورت منابع ارزی دریافت کردند باید ارز برگردانند.

غضنفری گفت: اینکه قیمت ارز افزایش یا کاهش یافته ربطی به صندوق توسعه ملی ندارد زیرا ما از طرفین امضا داریم که هیچ تعهدی نسبت به ریسک قیمت ارز نداریم.

وی ادامه داد: طی روزهای اخیر برخی از بانک‌ها برای بازگشت بدهی خود اقدام کرده‌اند و با مصوبه‌ای که اخیرا دریافت کردیم چنانچه بانکی در این زمینه اقدام نکند اجازه داریم دارایی یا طرح مربوطه را تملک کنیم.

رئیس صندوق توسعه ملی صنعت گردشگری گفت: پس از این مصوبه تحرکات خوبی انجام شده است زیرا پیش از این شرکت‌هایی که از صندوق ارز دریافت کرده بودند و درآمد ارزی داشتند در نامه به صندوق یا رییس جمهوری خواهان استمهال بازگشت ارز به مدت چهار سال بودند که اخیرا برخی از آنها خواهان گفت و گو شدند تا ارز را باز گردانند.

وی اظهارداشت: صندوق توسعه ملی در بخش منابع ارزی محدودیت دارد و مجبوریم که برخی از بخش‌ها همچون گردشگری، صادرات و دانش پایه را در اولویت قرار دهیم و اگر این بخش‌ها منابع ریالی بخواهند به آنها تخصیص می‌دهیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مشکلات این وزارتخانه نیز اشاره کرد و با بیان اینکه بخش زیادی از این وزارتخانه در بروکراسی  منفی غرق شده است گفت: از کارکنان این وزارتخانه خواسته شده در راستای حل برخی مشکلات و مسایل ساده سازی کنند و خود شخصا هزینه این اقدام را می پردازم. بایدکار مردم انجام شود. در این میان بروکراسی کشنده ای که بلای جان کارهای اجرایی شده باید دور ریخته شود.

ضرغامی با اشاره به اینکه در این راستا آموزش های لازم به مدیران و کارکنان این وزارتخانه داده می شود تا رسیدگی به کار مردم را در اولویت قرار دهند افزود: مدیران این وزارتخانه باید پس از بررسی دقیق یک پرونده اقدام کنند، وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مدیر خلاق و شجاع می خواهد،  مدیر ترسو نیاز ندارد.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6499

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.