• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4
رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی:

ظرفیت کاروان‌های حج استان تکمیل شد

  • کد خبر : 18882
  • 07 مارس 2023 - 11:08
ظرفیت کاروان‌های حج استان تکمیل شد
گردشگرآنلاین - رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: تاکنون تعداد ۴۹ کاروان زیارتی به خراسان رضوی اختصاص داده شده که از این تعداد ۶ کاروان ویژه زائران اهل سنت و ۴۳ کاروان برای زائران شیعه است.

به گزارش گردشگرآنلاین از خراسان رضوی، جواد شاد در خصوص ظرفیت ثبت‌ نام در کاروان‌های استان اظهار کرد: ظرفیت فعلی کاروان‌های حج استان تکمیل شده است و سامانه برای اولویت‌های رزرو سوم باز نخواهد نشد.

وی با اشاره به اینکه تخصیص سهمیه‌ها به هر استان بر اساس اعلام امادگی متقاضیان در سامانه reserve.haj.ir انجام شده، در خصوص سهمیه اختصاصی استان اظهار کرد: تاکنون این سهیمه ۶۲۵۰ نفر بوده و ثبت‌ نام با این ظرفیت تکمیل شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: از تعداد کاروان‌هایی که در حج ۱۴۰۲ به سرزمین وحی اعزام خواهند شد، ۱۸ کاروان مدینه قبل و ۲۵ کاروان مدینه بعد هستند.

وی اضافه کرد: طبق برنامه اعلام شده حج و زیارت خراسان رضوی ابتدا متقاضیان حج که در سال ۹۹ در کاروان‌ها ثبت‌ نام کردند و به دلیل محدودیت‌های کرونا سفر آن‌ها کنسل شد، مجوز ثبت‌ نام در کاروان‌ها را کسب کردند. در ادامه نیز از روز جمعه، ۱۲ اسفند، کلیه دارندگان اسناد تا پایان سال ۸۵ اجازه ثبت‌ نام در ظرفیت‌های باقی مانده کاروان‌های حج را داشتند و در حال حاضر کلیه ظرفیت‌های موجود تکمیل شده است.

بیشتر بخوانید:
تغییرات سفر به عتبات پس از ۲۰ ماه وقفه/ اعزام کاروان‌های زیارتی از کِی آغاز می‌شود؟
لزوم توجه به توسعه گردشگری مذهبی
نیت اصلی سفر به مشهد زیارت است، نه گردشگری

شاد تصریح کرد: چنانچه با تخصیص کاروان‌های جدید ظرفیت مازاد بر اسناد موجود تا پایان سال ۸۵ را داشته باشیم، اولویت با زائران سه ماه اول سال ۸۶ است که به ترتیب تاریخ جهت تکمیل ظرفیت فراخوان خواهند شد.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی بیان کرد: از دارندگان اسناد سال ۸۶ درخواست داریم به سازمان حج و زیارت مراجعه نکنند چرا که در صورت داشتن ظرفیت خالی از طریق رسانه‌ها، سایت و کانال‌های حج و زیارت استان اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.

وی در خصوص کسانی که در سال ۹۹ ثبت‌نام داشته و هزینه کاروان را واریز کردند و در حال حاضر امکان تشرف را ندارند، اظهار کرد: این افراد می‌توانند اولویت اعزام خود را به بستگان درجه یک انتقال دهند.

شاد اضافه کرد: متقاضیانی که فیش ودیعه‌گذاری در اختیار دارند و به هر دلیلی امکان تشرف ندارند نیز می‌توانند به دفاتر زیارتی مراجعه و فیش خود را به فرد دیگری انتقال دهند.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در خصوص قیمت حج تمتع در سال ۱۴۰۲ گفت: هزینه‌های حج ۱۴۰۲ بر اساس خدمات هتل و ایستگاه پروازی از مبلغ ۱۰۹ میلیون تا ۱۳۹ میلیون تومان متفاوت است.

ظرفیت کاروان‌های حج استان تکمیل شد

ظرفیت کاروان‌های حج استان تکمیل شد

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18882

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.