• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

عربستان سعودی برای ایجاد «مکه گردشگری» تلاش می‌کند

  • کد خبر : 12423
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
عربستان سعودی برای ایجاد «مکه گردشگری» تلاش می‌کند
گردشگرآنلاین - ولیعهد محمد بن سلمان، نخست‌وزیر تازه منصوب شده عربستان، در رقابت با دبی و مقابله با وابستگی به نفت برای جلب علاقه شرکت‌های خارجی تلاش می‌کند و هدف این است که عربستان سعودی به «مکه گردشگری» تبدیل شود.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از توریسم، با اشاره به ایجاد مکه گردشگری، عربستان سعودی می‌خواهد گردشگران را جذب کند زیرا این کشور از نظر میراث طبیعی و تاریخی بزرگ‌تر و غنی‌تر از همسایه خود دبی است، امارتی که در دهه‌های اخیر به یک مرکز مالی جهانی تبدیل شده و قادر است ثروت‌های بزرگ و دوستداران تجملات را به خاورمیانه جذب کند.

تا همین اواخر، پادشاهی سعودی ویزای توریستی فراتر از ویزای اعطا شده به مسلمانان برای زیارت شهرهای مقدس مکه و مدینه ارائه نمی‌کرد اما در حال حاضر همه چیز در حال تغییر است.

بر اساس راهبرد چشم‌انداز ۲۰۳۰ (برای تنوع بخشیدن به اقتصاد به‌شدت وابسته به نفت) و تحت نظارت ولیعهد و نخست‌وزیر محمد بن سلمان، سلطنت مطلقه سعودی قصد دارد یک تریلیون دلار در طول ۱۰ سال سرمایه‌گذاری کند تا عربستان را به مقصد گردشگری انبوه و مکه گردشگری تبدیل کند.

بن سلمان می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۵۵ میلیون گردشگر بین‌المللی را جذب کند یعنی کمی بیش از نیمی از گردشگرانی که در سال ۲۰۱۹ از فرانسه دیدن کردند. بدون احتساب زائران مذهبی، تعداد گردشگران حدود ۳.۵ میلیون نفر در سال گذشته و ۶.۱ میلیون نفر در نیمه اول سال ۲۰۲۲، در اوایل سپتامبر گزارش شد.

برای رسیدن به این هدف، سعودی‌ها در همه جبهه‌ها حرکت می‌کنند؛ آنان تولید بخش کشتیرانی در کشور، ساخت استراحتگاه‌های مجلل در سواحل دریای سرخ و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در صحرا را ترویج می‌کنند.

پادشاهی عربی دارای ۶ مکان میراث جهانی یونسکو  از جمله واحه الاحساء، محوطه باستانی هگرا (معروف به پترای سعودی، مداین صالح)، شهر تاریخی جده، نقاشی‌های صخره‌ای در منطقه حائل، منطقه الطریف در دیریه و پایتخت سابق خاندان آل سعود است.

مرمت دروازه دیریه، واقع در شمال ریاض در حال انجام است و سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری برای ساخت یک مجتمع گردشگری که شامل هتل‌ها و رستوران‌های لوکس با ستاره‌های مشهور میشلن خواهد بود، اعلام شده است.

پروژه‌های بزرگی مانند نئوم در خلیج عقبه در حال احداث هستند که شامل یک پروژه توسعه شهری منحصر به‌فرد به نام لاین (The Line) است که ۱۰۰ کیلومتر در یک مسیر مستقیم در سراسر کویر امتداد دارد.

تلاش عربستان سعودی برای ایجاد «مکه گردشگری»

تلاش عربستان سعودی برای ایجاد «مکه گردشگری»

منبع: توریسم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=12423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.