• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

علاقه توریست‌های خارجی به حضور در کویر لوت

  • کد خبر : 5724
  • 30 ژانویه 2022 - 11:42
علاقه توریست‌های خارجی به حضور در کویر لوت

گردشگرآنلاین – یک پیشکسوت کویرنوردی گفت: صنعت بیابان گردی و کویر نوردی بسیار مورد علاقه آفرود بازان و طبیعت دوستان قرار گرفته و همین امر موجب شده تا توریست‌های خارجی علاقه‌مند به حضور در کویر لوت باشند خصوصا که بیابان لوت ثبت جهانی شده و در زمره نقاط هدف گردشگران خارجی قرار گرفته است .

به گزارش گردشگرآنلاین، کویر نوردی به خصوص در کویر لوت در نوع خود می‌تواند بسیار جذاب باشد. برای آنکه بتوانیم در این راه قدم برداریم باید عاشق کویر و بیابان باشیم، باید عاشق شن‌های کویر،آسمان پر از ستاره و گرمای سوزانش باشیم. چند سالی است که حرفه بیابان‌گردی و  بیراهه‌نوردی توسط گروهی از علاقه‌مندان به این صنعت گردشگردی رونق زیادی پیدا کرده است.

حضور توریست‌های خارجی برای دیدن جاذبه‌های زیبای کویر و بیابان‌نوردی کشورمان در کویر لوت هم به این مناطق بکر و زیبا رنگ و بوی خاصی بخشیده است.

وحید نیک فر پیشکسوت بیابان‌گردی و کویرنوردی یکی از این افرادی است که چندین سال در زمینه  جذب توریست و کویر نوردی همراه با برادر خود به جاذبه‌های کویری و بیابان نوردی ایران از جمله کویر لوت سفر کرده است.

می‌گوید: از زمانی که گواهینامه گرفتم عاشق خودروهای دو دیفرانسیل و شاسی بلند بودم که بتوانم با آن دل به کویر و بیابان و طبیعت بزنم.

نیک‌فر می‌گوید: باید عاشق کویر و بیابان باشی و یک بار هم که شده به آن سفر کنی تا افسون آن تو را درگیر خود کند.

به گزارش گردشگر آنلاین، این آفرود باز کشورمان که نیمی از عمر خود را در بیابان نوردی و کویرگردی گذرانده است می‌گوید: با حمایت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری صنعت بیابان گردی و کویر نوردی بسیار مورد علاقه آفرود بازان و طبیعت دوستان  قرار گرفته و همین امر موجب شده تا توریست‌های خارجی علاقه‌مند به حضور در کویر لوت باشند خصوصا که بیابان لوت ثبت جهانی شده و در زمره نقاط هدف گردشگران خارجی قرار گرفته است .

نیک‌فر به هزینه سنگین تعمیرات خودرهای آفرود اشاره می‌کند و می‌گوید: هزینه تعمیرات خودروهای آفرود بسیار بالاست، بعضی از این خودروها از رده خارج شده‌اند و نیازمند تعویض قطعات هستند اما متاسفانه قطعات بعضی از این خودروها در بازار بسیار به سختی یافت می‌شود و هزینه بر است .

پیشکسوت آفرود کشورمان در پایان به علاقه‌مندان به آفرود و کویرنوردی توصیه کرد: برای سفر به بیابان و کویر، خصوصا بیابان لوت باید مجوز لازم را دریافت کرد و همراه با تورها و لیدرهای محلی که تجربه کافی در این خصوص دارند، به کویر و بیابان همراه با تجهیزات کامل سفر کرد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5724

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.