• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

فاضل نظری سرپرست موسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان شد

  • کد خبر : 9394
  • 27 جولای 2022 - 9:50
فاضل نظری سرپرست موسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان شد
گردشگرآنلاین - دکتر فاضل نظری امروز طی آیینی به عنوان سرپرست جدید موسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان معرفی شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از موسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان ، مراسم معارفه دکتر فاضل نظری به عنوان سرپرست جدید این موسسه امروز در مجتمع فرهنگی موزه ای سردار آسمانی برگزار شد.

در این مراسم ابتدا معرفی مختصری از فعالیت های موسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان در سالهای اخیر ارائه شد و پس از آن محمد پیرعلی سرپرست هلدینگ سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان درباره اهمیت مباحث فرهنگی و نقش موسسه فرهنگی موزه ها در ارائه خدمات ممتاز به بازدیدکنندگان صحبت کرد.

وی گفت: مسیری که بنیاد مستضعفان با حضور دکتر حشمت الله قنبری همدانی در عرصه موزه ها برداشته است یک مسیر نو و سنت شکنانه می باشد که باعث تحولات چشمگیری در حوزه موزه داری کشور شده است.امروز موزه های بنیاد الگوی مناسبی برای موزه های سایر سازمان ها می باشند که این امر جز با زحمات دکتر قنبری ممکن نبود و با پیگیری و جدیت این مسیر هموار و ادامه خواهد یافت.

در ادامه سرپرست جدید موسسه با تایید نقش فرهنگ در جامعه به ضرورت همدلی در سازمان اشاره کرد که اگر سازمانی همدلی داشته باشد قطعا به اهداف تعیین شده دست خواهد یافت.

فاضل نظری ضمن مطرح کردن الگوی سه سطحی ادگار شاین که مقوله فرهنگ را در مصنوعات نمادین، ارزش های رفتاری و باورهای بنیادین می دانست، افزود: کار اساسی در عرصه فرهنگ این است که در کنار نمادها به ارزشها و اعتقادات به همان اندازه اهمیت دهیم و پایه کار را بر اساس ساخت آنها بگذاریم تا در نتیجه آن نمادها شکل بگیرند.

وی به نقش خدمات مثبت و مفید به بازدیدکنندگان پرداخت که بتوان به بهترین شکل انجام پذیرد.

مؤسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد در سال ۱۳۷۴ با هدف گردآوری و نگهداری آثار موزه‌ای موجود در بنیاد آغاز به کار کرد. اهم فعالیت‌های این موسسه فرهنگی عبارت است از: نمایش و پژوهش، ساماندهی، مرمت، تهیه شناسنامه علمی برای آثار موزه‌ای، تفکیک و تجهیز آثار موزه‌ای شامل ظروف، تندیس، لوستر، فرش، پوشاک، خودروهای تاریخی، سفالینه، جنگ‌افزار و مفرغ‌ها، زیورآلات، سکه و اسکناس، تابلوهای نقاشی نفیس ایرانی و خارجی، نقشه‌های جغرافیایی قدیمی به ویژه خلیج فارس و مرقعات نفیس، در و پنجره‌های مشبک کاری و معرق کاری شده و تابلوکاشی های نفیس.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.