• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
رییس جامعه تورگردانان ایران:

فرصت معرفی ایران را از دست داده‌ایم

  • کد خبر : 18107
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
فرصت معرفی ایران را از دست داده‌ایم
گردشگرآنلاین - رییس جامعه تورگردانان ایران گفت: پیش از این در بیشتر نمایشگاه‌های خارجی و بازارهای جهانی حضور داشتیم اما متاسفانه در سال‌های اخیر تحت‌تاثیر کرونا و سایر اتفاقات تحمیلی فرصت معرفی ایران در عرصه‌های جهانی را از دست داده‌ایم.

به گزارش گردشگرآنلاین، ابراهیم پورفرج  از دست دادن فرصت معرفی ایران در سال‌های اخیر اشاره کرد و در نشست آموزشی صندوق ضمانت صادرات ایران، گفت: فعالیت تورگردانان در قالب صادرات از سال ۸۴ پذیرفته شده است و هم‌اکنون به دلیل ارزآوری از مالیات معاف شدیم. صنعت گردشگری تحت‌تاثیر مستقیم اتفاقات محیطی است و در سال‌های گذشته آسیب و خسارات بسیاری را متحمل شده است.

او با بیان این‌که صندوق ضمانت صادرات ایران می‌تواند در زمینه‌های مختلف یاری‌گر دفاتر خدمات مسافرتی برای ورود گردشگران به کشور باشد، تاکید کرد: نیاز است تا به تورهای ورودی کمک شود تا ما بتوانیم دوباره به بازارهای جهانی گردشگری ورود جدی داشته باشیم.

رییس جامعه تورگردانان چندی پیش با اشاره به رکود سفر در پاییز  ۱۴۰۱، به رسانه‌ها گفته بود: برای سفر به ایران در فصل بهار هنوز از سوی گردشگران خارجی رزروی انجام نشده است و آژانس‌های خارجی تور ترکیه، عمان، دبی و آذربایجان جایگزین تورهای ایران کرده‌اند.

به گفته پورفرج، تعداد اندکی از گردشگران کشورهای همسایه که به انگیزه زیارت به ایران سفر می‌کنند، به اندازه گردشگران دیگر کشورها، درآمدی برای کشور تولید نمی‌کنند.

جامعه تورگردانان ایران فعالیت خود را توسط گروهی از دفاتر و شرکت های بزرگ تورگردان ایرانی که در زمینه تورهای ورودی فعال بودند با نام کمیته تخصصی تورهای ورودی آغاز نمود. هدف از تشکیل کمیته فوق از میان برداشتن موانع و مشکلات موجود در مسیر تورهای ورودی و تسهیل ورود گردشگران خارجی از اقصی نقاط جهان به ایران می باشد. این کمیته  با توجه به ازدیاد تعداد دفاتر و شرکتهای تورآور و افزایش حجم فعالیت ها، به جامعه تخصصی تورگردانان ایران تغییر نام یافت.
فعالیت اصلی این جامعه، شناساندن فرهنگ غنی کشور عزیزمان به محققان، دانش پژوهان، علاقمندان و مشتاقان دیدار از ایران و کمک به اعضاء در جهت جذب گردشگران ورودی و ارائه خدمات در حد استانداردهای قابل رقابت با کشورهای پیشرو در عرصه گردشگری بین المللی است.
فرصت معرفی ایران را از دست داده‌ایم

فرصت معرفی ایران را از دست داده‌ایم

منبع: جامعه تورگردانان ایران

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18107

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.