• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

فرماندار کرج: جاده چالوس بستر رونق گردشگری است

  • کد خبر : 6015
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
فرماندار کرج: جاده چالوس بستر رونق گردشگری است

گردشگرآنلاین – معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج گفت: مناطق بکر و طبیعی در محور کرج – چالوس بستر رونق این منطقه است که با جذب توریسم و درآمدزایی باید این مهم هرچه بیشتر محقق شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، غفور قاسم پور در آیین افتتاح یک مجموعه اقامتی ،گردشگری در  روستای کندر جاده چالوس کرج افزود: صنعت هتل داری فقط ویترین گردشگران عبوری از محور کرج _ چالوس نباشد چراکه هتلداری از جمله صنایع درآمدزایی است که باید از رکورد خارج شود و احیا آن در محور کرج – چالوس، موجب رونق منطقه خواهد بود.

وی ادامه داد: جذب توریسم با بهره مندی از مواهب خدادادی در جاده کرج – چالوس هم خود هنری است که مسوولان بخش باید آن را بکار بگیرند.

قاسم پور افزود:  ترددهای ملی از محور کرج – چالوس خود بهترین ظرفیتی است که باید آن را برای  رونق و آبادانی منطقه هدایت کرد.

این هتل اقاتی با ۱۶ واحد جهت اقامت و ۲ تالار اختصاصی، توسط بخش خصوصی آماده بهره برداری شده است که با آغاز بکار آن بطور مستقیم برای ۶۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

جاده‌ ۵۹ معروف به جاده چالوس در سال ۱۳۱۲ بهره‌برداری شد. با ساخت سد امیرکبیر این جاده توجه افراد بیشتری را به خود جلب کرد. این سد علاوه بر دو چندان کردن زیبایی این جاده مقدمات تبدیل جاده‌ چالوس را به یکی از قطب‌های مهم گردشگری فراهم کرد. در جایجای این مسیر ۱۶۰ کیلومتری مناظری محصورکننده و چشم‌نواز در انتظار شما است.

برای ساخت این جاده که در واقع قطر رشته کوه البرز را می‌پیماید، تونل‌ها و پل‌های بسیار طولانی ساخته شده است. از آنجایی که تمامی ساخت‌وساز‌ها مربوط به دوره رضا پهلوی است، این جاده را یکی از ناامن ترین جاده‌های ایران می‌دانند. امکانات کم آن زمان باعث شد تمامی تونل‌ها و پل‌ها با سختی بسیار زیاد و دستمزد قابل توجهی برای کارگران ساخته شود. این جاده بعد از ساخت مورد انتقاد شدید مهندسان اروپایی قرار گرفت. با توجه به خطراتی چون رانش زمین، زلزله، خطر بهمن و ریزش کوه ترافیک‌های ۱۵۰ کیلومتری گواه وفادارای مسافرانی است که برای دیدن زیبایی‌های تکرار نشدنی این جاده هر چیزی را به جان‌ می‌خرند.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.