• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

فروش بیش از ۳ میلیارد ریال صنایع‌دستی در نمایشگاه گردشگری تهران

  • کد خبر : 5922
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
فروش بیش از ۳ میلیارد ریال صنایع‌دستی در نمایشگاه گردشگری تهران

گردشگرآنلاین – سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی خراسان رضوی از فروش ۳ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال محصولات صنایع‌دستی در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه ملی صنایع‌دستی ایران خبر داد.

به گزارش گردشگر آنلاین، رضا ابراهیم‌نیا با اعلام این خبر اظهار کرد: هنرمندان صنایع‌دستی خراسان رضوی در رشته‌های فرت‌بافی، نواربافی، چرم‌دوزی و حکاکی روی چرم، گلیم‌بافی، سنگ‌تراشی سنتی، مشبک و خراطی سنگ، خراطی‌چوب، منبت چوب، احجام چوبی، البسه محلی، عقیق‌تراشی، ابریشم‌کشی، تراش سنگ‎های‎قیمتی و نیمه‌قیمتی و زیورآلات سنتی در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی بیشترین فروش محصولات  را مربوط به فرت‎بافی شهرستان تایباد عنوان کرد و ادامه داد: خراسان رضوی ۱۴ غرفه در بخش صنایع‌دستی از فضای نمایشگاهی را به خود اختصاص داده بود.

ابراهیم‌نیا با اشاره به استقبال عمومی از خرید محصولات صنایع‌دستی استان یادآور شد: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی هنر هنرمندان صنایع‌دستی و فراهم‌کردن زمینه فروش تولیدات صنایع‌دستی و آشنایی هر چه بیشتر مردم باهنر صنایع‌دستی هر منطقه بود.

وی تصریح کرد: نمایشگاه زمینه آشنایی، تعامل و ارتباط بیشتر هنرمندان با یکدیگر و فروش بین‌المللی محصولات  خود را فراهم می‎‌کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی خراسان رضوی، سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه‌های ملی صنایع دستی ایران و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از ۹ لغایت ۱۲بهمن ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد و هنرمندان صنایع‌دستی استان در این نمایشگاه شرکت کردند.

خراسان رضوی با جذابیت‌های گوناگونی مانند مکان‌های مذهبی و دیدنی، در کنار صنایع دستی متنوع و منحصربه‌فردش یکی از استان‌های دوست‌داشتنی ایران است. وجود معدن‌های سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی را به یکی از منطقه‌های معروف جهان در این زمینه تبدیل کرده است. صنایع دستی خراسان رضوی با تأثیر گرفتن از محیط و منطقه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.