• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

فصل جدید روابط گردشگری ایران و پاکستان

  • کد خبر : 10454
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
فصل جدید روابط گردشگری ایران و پاکستان
گردشگرآنلاین - معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با هدف پیشبرد و توسعه روابط گردشگری میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به شهر کراچی سفر می‌کند.

به گزارش گردشگرآنلاین، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور به همراهی هیاتی از فعالان بخش خصوصی و دولتی به منظور دستیابی به هدف گسترش روابط گردشگری ایران و پاکستان، مدیریت سرفصل‌های کاری شامل نشست تجاری – تجاری یا B۲B در سه بخش گردشگری سلامت، زیارت و سیاحت و نیز نشست معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور یا  Iran Touirism Road show به شهر کراچی سفر می‌کند.

پیشبرد اهداف دیپلماسی گردشگری خارجی و تمرکز بر کشورهای همسایه، گسترش همکاری‌های روابط گردشگری  ایران و پاکستان دستور کار این سفر است.

همچنین قرار است شالبافیان در حاشیه رویداد نشست معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور دیدارهای حضوری با مقامات متولی و تاثیرگذار در امر توسعه گردشگری دو کشور داشته باشد.

نشست‌های مشترک ایران و پاکستان در شهر کراچی پاکستان برگزار خواهد شد.

کراچی بزرگ‌ترین شهر جمهوری اسلامی پاکستان و مرکز ایالت سند این کشور است. این شهر در ناحیه جنوب شرقی پاکستان بر کرانه اقیانوس هند واقع شده و در شمال غربی دلتای سند قرار گرفته‌است. طبق آمار منتشره از سازمان ملل متحد، جمعیت کراچی طبق آمار منتشر شده سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۴٬۹۱۰٬۳۵۲ نفر بوده‌است که از این لحاظ پرجمعیت‌ترین شهر پاکستان چهارمین شهر پر جمعیت جهان محسوب می‌گردد.

لقب این شهر «شهر قائد» است که منظور از قائد، محمدعلی جناح بنیانگذار پاکستان است. کراچی مرکز مالی و بازرگانی و بزرگ‌ترین بندر پاکستان است.

کراچی شهری در جنوب ایالت سند است که در سواحل جنوبی این ایالت و در ساحل اقیانوس هند واقع شده‌است. مساحت این شهر ۳٬۵۲۷ کیلومتر مربع می‌باشد که شامل قسمت بزرگی از جلگه و اطراف جلگه‌است و با تپه‌هایی در شمال و غربش، شهرنشینی پراکنده را به وجود آورده‌است. دو رود وجود دارد که در همهٔ فصل‌های سال جاری هستند و از ابتدا تا انتها شهر را می‌پیمایند.

یکی رودخانه مالیر است که از شرق به سوی جنوب و مرکز شهر کراچی و دیگری رودخانه لیاری است که از شمال تا جنوب و غرب شهر جریان دارد. بندر کراچی با داشتن ماسه سنگ‌های ساحلی در جنوب غرب شهر از بسیاری از طوفان‌ها و سیلاب‌ها در امان است. جزیره‌ای با نام مانورا در حومه کراچی وجود دارد که صدف خوراکی و تخته سنگ‌های فراوان دارد.

منبع: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10454

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.