• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6
مدیرکل میراث‌فرهنگی هرمزگان:

فعالیت‌های ساخت‌وساز در بندرکنگ مجوزی از میراث‌فرهنگی ندارد

  • کد خبر : 21062
  • 23 می 2023 - 14:20
فعالیت‌های ساخت‌وساز در بندرکنگ مجوزی از میراث‌فرهنگی ندارد
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: فعالیت‌های ساخت‌وساز در بافت تاریخی کنگ بدون هماهنگی و نظر کارشناسی میراث‌فرهنگی استان انجام‌شده است.

به گزارش گردشگرآنلاین از هرمزگان،  محمد محسنی بابیان این مطلب افزود: هرگونه تغییر در بافت تاریخی که موجب تغییر یا تأثیر در معماری بافت و معابر شود باید با هماهنگی و نظر کارشناسی اداره‌کل میراث‌فرهنگی باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه شهرداری بندرکنگ بدون توجه به مقررات و دستورالعمل‌های حفاظت از بناها و بافت های تاریخی اقدام به صدور مجوز فعالیت ساخت‌وساز کرده، افزود: در همین راستا مکاتباتی با شهرداری کنگ برای توقف فعالیت‌ها انجام‌شده و پیگیری این موضوع از طریق مراجع قانونی در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

وی اظهار کرد: شهرداری بندرکنگ، همچنین دفتر بافت تاریخی این شهر تاریخی را تعطیل کرده که طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، شهرداری‌های دارای بافت تاریخی باید نسبت به تأسیس دفتر بافت و استخدام نیروی متخصص برای حفاظت از بافت تاریخی اقدام کنند.

محسنی ادامه داد: اخیراً شهرداری کنگ اقدام به احداث و تعریض معبر و همچنین ایجاد پارک بانوان در بافت تاریخی کنگ نموده که بدون استعلام و هماهنگی با این اداره‌کل بوده و مکاتبات برای توقف این فعالیت‌ها از سوی اداره‌کل انجام‌شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان اضافه کرد: مسئولین محلی شهرستان هم به تصور اینکه شهرداری کنگ اقدامات و استعلامات قانونی را در ساخت‌وسازها انجام داده، بر اساس حسن اعتماد اداری فی‌مابین، بعضاً در مراسمات شهرداری همراهی کرده‌اند.

وی تأکید کرد: در سال ۱۴۰۱ روند بی‌توجهی و عدم دقت در رعایت الزامات میراثی از سوی شهرداری کنگ به اطلاع معاون عمرانی و مدیرکل شهر و روستای استانداری هرمزگان رسانده شد که متعاقب آن مدیران مذکور تذکرات لازم را به شهردار و مسئولین شهری دادند اما بی‌توجهی شهردار کنگ به موضوع، به اقدامات اخیر منجر شده است.

هُرمُزگان نام یکی از استان‌های جنوبی ایران است که در شمال تنگه هرمز قرار گرفته‌است. مرکز این استان، کلانشهر بندرعباس می‌باشد.

فعالیت‌های ساخت‌وساز در بندرکنگ مجوزی از میراث‌فرهنگی ندارد

فعالیت‌های ساخت‌وساز در بندرکنگ مجوزی از میراث‌فرهنگی ندارد

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=21062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.