• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
ضرغامی مطرح کرد؛

فعالیت‌های سنتی و فناورانه گردشگری با هم در تناقض نیستند

  • کد خبر : 1763
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
فعالیت‌های سنتی و فناورانه گردشگری با هم در تناقض نیستند

گردشگرآنلاین – نشست وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با مدیران و فعالان پلتفرم‌های برخط گردشگری عصر روز گذشته در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، ضرغامی در نشستی با مدیران پلتفرم‌های گردشگری با اشاره به اهمیت حوزه الکترونیک در رونق گردشگری بیان کرد: ما باید با هم کار کنیم و موانع را در کنار یکدیگر برطرف کنیم. مثل یک خانواده در کنار هم قرار بگیریم.

وی افزود: معتقدم در بسیاری جاها حاکمیت مانع است، اما همه فعالان در این مسیر پاک و مقید نیستند. بنابراین نمی‌توان نظارتی نداشت. یک شرکت با گستردگی فعالیتش موظف به رعایت قوانین است و نظارت بر آن الزام دارد.

وی با اشاره به عضویتش در شورای عالی فضای مجازی گفت: از شما می‌خواهم پیش‌نویس قانونی با گزاره‌های روشن بنویسید که آن را تصویب یا توافق کنیم و سلامت جلو برویم.

مهندس ضرغامی با ابراز امیدواری به آینده ، افزود: ناامید نباشید. برای رونق گردشگری به طور حتم کار الکترونیک و فناوری‌های نوین اجتناب ناپذیر است. هر مکانی که ارزش دیدن دارد سوژه گردشگری است و اگر معرفی مکان‌های گردشگری در فضای مجازی به درستی انجام شود، گردشگران خارجی ترغیب به مسافرت می‌شوند.

ضرغامی با اشاره به اینکه استفاده از فعالیت‌های الکترونیک اجتناب‌ناپذیر است، تاکید کرد: در این حوزه فعالیت‌های سنتی و فناورانه در تعارض با هم نیستند، این دو در کنار برای رونق  مکمل یکدیگرند.

وی تصریح کرد: همه فعالان این عرصه باید در فضای مجازی وارد شوند و ظرفیت‌هایشان را معرفی کنند. ما به یک هاب بزرگ نیاز داریم که سایر پلتفرم‌ها در زیرمجموعه آن تعریف شوند. سرویس‌ها باید هم‌افزا شوند که خدماتشان برای عموم مردم به راحتی قابل دسترس باشند.

در این نشست مدیران و نمایندگان فعالان گردشگری الکترونیک، چالش‌ها و دغدغه‌های مربوط به حوزه خود را با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در میان گذاشتند.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.