• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
یک مسئول تاکید کرد؛

فعالیت تله‌کابین کرمانشاه در صورت موافقت میراث فرهنگی

  • کد خبر : 10418
  • 23 آگوست 2022 - 8:55
فعالیت تله‌کابین کرمانشاه در صورت موافقت میراث فرهنگی
گردشگرآنلاین - رییس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری کرمانشاه عدم دریافت موافقت اصولی از سوی میراث فرهنگی را عامل اصلی تعطیلی پروژه «تله کابین» کرمانشاه عنوان کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین، شهرام ماهان فر با اشاره به تعطیلی پروژه تله‌کابین کرمانشاه، گفت: یکی از علل اصلی تعطیلی این پروژه، عدم صدور موافقت اصولی از سوی میراث فرهنگی است.

وی افزود: میراث فرهنگی به دلایل مختلف تاکنون موافقت اصولی پروژه را صادر نکرده و همین امر کار پروژه را به تاخیر انداخته است.

ماهان فر گفت: برای رفع این مشکل شهرداری کرمانشاه تاکنون رایزنی های بسیاری با وزارت میراث فرهنگی داشته و این روند ادامه خواهد داشت و اگر بتوانیم این موافقت را از میراث فرهنگی دریافت کنیم، پروژه تله کابین کرمانشاه فعال خواهد شد.

رییس سازمان سرمایه گذاری شهرداری کرمانشاه گفت: به محض دریافت موافقت اصولی، مجددا برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی فراخوان می دهیم.

ماهان فر یادآور شد چنانچه موافقت اصولی از سوی میراث فرهنگی صادر و سرمایه گذار پای کار بیاید، این پروژه می تواند ظرف یک و نیم سال به بهره برداری برسد.

پروژه تله کابین کرمانشاه از همان ابتدا یک مسیر بسیار اشتباه را رفت و این پروژه در حریم و منظر آثار تاریخی تاق بستان جانمایی شد و برای همین با مخالف جدی میراث فرهنگی و مردم مواجه شد. ولی با وجود این مخابفت ها، وسوسه اجرای پروژه در ارتفاعات بالادستی محوطه تاریخی هیچگاه مدیران شهرداری و مدیران ارشد استان را رها نکرد.

تِلِه‌کابین گونه‌ای آسانسور هوایی است که معمولاً برای جابجایی مردم یا کالا در مناطق کوهستانی استفاده می‌شود. تله‌کابین وسیله‌ای شامل یک تسمه‌نقالهٔ نصب‌شده روی پایه‌های متعدد است که اتاقکی به آن وصل شده است.

تله‌کابین از یک حلقه طولانی کابل فولادی تشکیل شده که میان دو ایستگاه تنیده شده و دکل‌هایی در میان آن دو ایستگاه، کابل را در طی فاصله نگه می‌دارند. در فواصل مساوی کابین‌هایی به کابل وصل می‌شوند و کابل توسط موتوری برقی در یکی از ایستگاه‌ها به حرکت در می‌آید.

تله‌کابین در پیست‌های اسکی کاربرد زیادی دارد. واژه تله‌کابین از زبان فرانسوی به فارسی وارد شده‌است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10418

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.