• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

قلعه مارکوه رامسر مرمت می‌شود

  • کد خبر : 16235
  • 12 دسامبر 2022 - 13:03
قلعه مارکوه رامسر مرمت می‌شود
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از مرمت قلعه مارکوه در شهرستان رامسر خبر داد.

به‌گزارش گردشگرآنلاین از مازندران، صادق برزگر با اعلام خبر فوق گفت: در سفر رئیس جمهور به استان مازندران اعتباری ویژه برای مرمت  قلعه تاریخی مارکوه در نظر گرفته شد و با اتمام عملیات مرمت و احیای این مکان تاریخی با تخصیص اعتبار فوق شرایط مناسبی برای جذب گردشگر فراهم می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه برنامه‌های مرمت این قلعه تاریخی مطابق با طرح مرمت مصوب انجام می‌شود، افزود: حفاظت از قلعه تاریخی مارکوه از رطوبت، دوخت و دوز ترک‌ها، مرمت برج و باروها و پوشش حفاظتی از جمله مواردی است که در برنامه مرمت این اثر تاریخی به آن توجه خواهد شد.

او با اشاره به اینکه شهرستان رامسر شهری ویژه است و آثار تاریخی این شهرستان با معرفی بهتر می‌تواند گردشگران زیادی را جذب کند، تصریح کرد: قلعه تاریخی مارکوه در شهر کتالم، اثری تاریخی و جذاب است که باید برای معرفی آن بیشتر تلاش کرد.

برزگر یادآور شد: نصب تابلوهای راهنمای آثار تاریخی، درج نماد قلعه تاریخی در روی درب ناوگان حمل و نقل عمومی، درج نماد قلعه روی کوی و برزن و استفاده بیشتر برای معرفی این اثر ارزشمند از جمله اقداماتی است که می‌تواند در برنامه‌های مدیریت شهری کتالم و سادات شهر قرار گیرد و زمینه معرفی این اثر شاخص تاریخی را فراهم کند.

او با بیان این مطلب که آثار تاریخی نقش مهمی در جذب گردشگران دارند و باید مدیریت شهری از ایت آثار استفاده کند، افزودد: آثار تاریخی هر کشوری نقش تعیین کننده‌ای در جذب گردشگران دارد و مدیران شهری باید از این آثار برای رونق اقتصادی استفاده  کنند.

قلعه مارکوه مربوط به دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان رامسر، شهر کتالم، مسیر جاده تلارسر واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۳۴۸۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

قلعه مارکوه رامسر مرمت می‌شود

قلعه مارکوه رامسر مرمت می‌شود

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.