• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

لحظه تاریخی از کشف مقبره فرعون

  • کد خبر : 19332
  • ۰۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
لحظه تاریخی از کشف مقبره فرعون
گردشگرآنلاین - کشف مقبره «توت‌عنخ‌آمون» ‌ در سال ۱۹۲۲ میلادی، در جهان سر و صدای زیادی به پا کرد. این مقبرۀ تقریبا دست‌نخورده، یک کپسول زمان بود و کشف آن حیرت باستان‌شناسان را برانگیخت. خوشبختانه یک عکاس مراحل کشف این مقبره باستانی را ثبت کرده است.

به گزارش گردشگرآنلاین، ‌ وقتی «هاوارد کارتر» ـ مصرشناس بریتانیایی ـ مقبره «توت‌عنخ‌آمون»، فرعون مصر باستان را در «دره پادشاهان» ‌ کشف کرد، هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که چه گنجینه‌ای پشت درهای مقبره نهفته است.

«هری برتون»، عکاسی است که ۸ سال کاوش در مقبره فرعون «توت عنخ آمون» ‌ را ثبت کرده است. عکس‌های هیجان‌انگیزی که در ادامه مشاهده می‌کنید، توسط شرکت «Dynamichrome» رنگی شده‌اند. تماشای این تصاویر و مطالعه خاطراتی که «کارتر» ‌ از کاوش در این مقبره نوشته است، ‌ مخاطب را در یکی از ماندگارترین لحظات باستان‌شناسی غرق می‌کند.

عکس‌های «برتون» ‌ فقط شکوه اشیاء را به تصویر نمی‌کشد، ‌ بلکه تلاش و فعالیت باستان‌شناسان درون مقبره را نیز روایت می‌کند. در برخی از این تصاویر نحوه چیدمان دقیق و شمارگذاری آثار تاریخی و در برخی دیگر جمع‌آوری و بسته‌بندی اشیاء توسط باستان‌شناسان به نمایش گذاشته شده است.

در ادامه عکس‌هایی را مشاهده می‌کنید که توسط «برتون» به ثبت رسیده‌اند و لحظاتی از کشف مقبره «توت‌عنخ‌آمون» در سال ۱۹۲۲ میلادی را نمایش می‌دهد.

آرامگاه توت‌عنخ‌آمون در تاریخ ۴ نوامبر ۱۹۲۲ در دره پادشاهان توسط هاوارد کارتر و با حمایت مالی لرد کارنارون کم و بیش دست‌نخورده یافت شد. از محل دفن او، به عنوان یکی از مهم‌ترین یافته‌های باستان‌شناسی در سده بیستم میلادی یاد می‌شود.

توت‌عنخ‌آمون در نه سالگی فرعون مصر شد و رهبری بازگشت از آیین آتون‌پرستی به آیین قبلی یعنی آمون‌پرستی را به‌دست گرفت. وزیر و جانشین احتمالی وی، آیه، شاید بر بسیاری از تصمیم‌های سیاسی او اثرگذار بوده باشد.

بازسازی چهره فرعون توت عنخ آمن در سال ۲۰۰۵ توسط شورای عالی آثار باستانی مصر و نشنال جیوگرافیک انجام شد. سه تیم مجزا (مصری، فرانسوی و آمریکایی) به‌طور مجزا فعالیت خود را آغاز کردند. در حالی که تیم مصری و فرانسوی از هویت چهره با خبر بودند گروه آمریکایی کاملاً ناآگاه بودند. چهره‌های باز سازی شده سه گروه بسیار شبیه به هم بودند اما در نهایت چهرهٔ گروه فرانسوی با سیلیکون مدل‌سازی شد.

عکس‌هایی از لحظه تاریخی کشف مقبره فرعون

عکس‌هایی از لحظه تاریخی کشف مقبره فرعون

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19332

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.