• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
معاون استاندار اصفهان مطرح کرد؛

لزوم بازنگری میراث فرهنگی اصفهان برای تعامل با دستگاه ها

  • کد خبر : 4018
  • ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
لزوم بازنگری میراث فرهنگی اصفهان برای تعامل با دستگاه ها

گردشگرآنلاین – معاون امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: میراث فرهنگی اصفهان باید راه جدیدی برای تعامل با دیگر دستگاه‌ها پیش بگیرد؛ نمی‌شود یک بافت تاریخی را قفل کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین از اصفهان مهران زینلیان، معاون امور عمرانی استانداری اصفهان عصر سه‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه سرپرست سابق و مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان اظهار داشت: امیدوارم مردم اصفهان در طی سال‌های آینده بتوانند میزبان خوبی برای علیرضا ایزدی، مدیرکل جدید میراث فرهنگی اصفهان باشند. ایشان کوله‌باری از تجربه را در این حوزه دارند و امروز بیش از هر زمانی به این تجربیات نیاز داریم.

وی ادامه داد: استان اصفهان روزهای خوبی را سپری نمی‌کند، فرونشست، آلودگی و خشکسالی مسائل اصلی اصفهان هستند. نیاز به عزم جدی برای رفع مشکلات استان است و باید رویکردهایی مثل توسعه صنعت و کشاورزی با محدودیت‌های جدی مواجه کرد و از طرفی در حوزه‌هایی مثل گردشگری و صنایع دستی بستر توسعه را فراهم کرد.

زینلیان افزود: باید در بخش‌های مختلف از جمله میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نگاه جدید و نوآورانه‌ای را داشته باشیم تا بتوانیم از آن‌ها به نحو احسنت استفاده کنیم. در اصفهان بیش از هزار و ۹۰۰ اثر ثبت ملی و چندین اثر ثبت جهانی وجود دارد ضمن اینکه اصفهان قطب صنایع دستی است و این ظرفیت را باید توسعه داد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان تاکید کرد: امیدوارم با همدلی و فصای کاری که در استان وجود دارد و با حضور علیرضا ایزدی به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان مشکلات اصفهان حل شود. بسیاری از آثار تاریخی در اصفهان دچار مشکلات و مسائل جدی هستند و نیاز است این آثار را با بازآفرینی و مرمت تبدیل به محرک توسعه کنیم.

وی گفت: یکی از خصوصیات اصفهان حضور سمن‌های قوی در حوزه سه‌گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است. این سرمایه بسیار گران‌قدر است و باید از ظرفیت سمن‌ها و مردم استفاده کرد. راهکار اصلی رفع مشکلات رجوع به مردم است. دولت محدودیت‌های خود را دارد، اما زمانی که بخش خصوصی وارد شود نیاز است که کوتاهی صورت نگیرد و همکاری لازم صورت گیرد.

زینلیان افزود: اصفهان دانشگاه‌های برتری در حوزه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی دارد و از ظرفیت اساتید و دانشجویان نیز می‌توان استفاده کرد.

وی در پایان از مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان درخواست کرد که تعامل مفیدی با دیگر دستگاه‌ها داشته باشد و توضیح داد: نگاه‌های منفی نسبت به ادارات میراث فرهنگی وجود دارد، شهرداری‌ها اعتقاد دارند میراث فرهنگی کارها را قفل می‌کند. بنابراین باید باید از روش‌های جدید برای تعامل با دیگر دستگاه‌ها استفاده شود. نمی‌شود یک بافت تاریخی را قفل کرد و مسائلی نظیر سهولت رفت و آمد و غیره شهروندان را در نظر نگرفت.

گفتنی است، عصر امروز مراسم تودیع علی کامیابی، سرپرست سابق اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان برگزار و علیرضا ایزدی به عنوان مدیرکل جدید این اداره‌کل معرفی شد.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.