• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

لزوم واکسیناسیون تمام مشاغل حوزه گردشگری

  • کد خبر : 908
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹
لزوم واکسیناسیون تمام مشاغل حوزه گردشگری
گردشگرآنلاین - خبر آغاز تزریق واکسن کرونا به هتل‌داران هر چند لازم و در نوع خود امیدوار کننده است اما قطعا کافی نخواهد بود چرا که در حوزه گردشگری طیف متنوعی از مشاغل مانند بوم گردی ها، مراکز اقامتی خصوصی و ... وجود دارند.

به گزارش سرویس اجتماعی گردشگرآنلاین، همزمان با افزایش نسبی سرعت واکسیناسیون در کشور،  علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا چهارشنبه ۱۰ شهریور با بیان اینکه مشاغلی مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای با شیوع بیماری کرونا به دلیل فعالیت مداوم در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار داشته‌اند، اظهار کرد: مشاغلی مانند هتل‌داران و نانوایی‌ها نیز حتی در شرایط قرمز کرونا مشغول به فعالیت بوده‌اند و برنامه ریزی برای واکسیناسیون آنها انجام شده است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون این مشاغل از مهر آغاز خواهد شد، افزود: البته آغاز واکسیناسیون این مشاغل نیاز به ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت و تعیین هویت افراد دارد تا از این طریق واکسن مورد نیاز این گروه از مشاغل نیز تامین شود.

هرچند ماه ها از مطالبه فعالان گردشگری و وزارت میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی مبنی بر در اولویت قرار دادن واکسیناسیون مشاغل حوزه گردشگری میگذرد اما همواره این درخواست از سوی وزارت بهداشت با بی توجهی مواجه شده است.

ولی تیموری؛ معاون گردشگری وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم چندی قبل و در تاریخ ۵ مرداد طی نامه ای به وزارت بهداشت ضمن اشاره به این مطلب که بحران‌ها و فجایع طبیعی پی در پی و از همه خطیرتر شیوع ویروس کرونا از سال اواخر سال ۱۳۹۸ موجب خسارات و لطمات جبران‌ناپذیری بر پیکره صنعت گردشگری به عنوان یکی از کسب و کارهای به شدت آسیب‌دیده از کرونا شده است، از آن وزارتخانه درخواست کرد تا موضوع واکسن فعالان حوزه گردشگری را در اولویت قرار دهد چراکه مشاغل گردشگری بر اساس تصمیم کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در گروه یک رتبه‌بندی مشاغل قرار گرفته و به دلیل ضرورت فعالیت در شرایط خاص کرونایی از یک‌سو و ارتباط مستقیم با افراد مختلف مراجعه‌کننده از سوی دیگر، در معرض مستقیم ابتلا به این بیماری قرار دارند.

تیموری همچنین در نامه مورد اشاره مصادیق و مشاغل تاسیسات گردشگری مجوزدار از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را نیز دقیقا برشمرد.

در ادامه این نامه، ولی تیموری حجم خسارات وارده تا پایان سال ۱۳۹۹ به این صنعت را مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان و بیکاری بیش از ۴۴ هزار نفر از نیروهای شاغل مربوطه دانست و به همین دلیل تاکید کرده بود واکسیناسیون باید شامل همه مشاغل گردشگری شود.

حالا اما معاون وزارت بهداشت و سخنگوی ستاد ملی کرونا از آغاز واکسیناسیون هتلداران خبر داده که معاون گردشگری وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر واکسیناسیون کامل همه مشاغل گردشگری تاکید داشته و می‌گوید این موضوع شامل تمام مشاغل میشود.

به هر حال خبر آغاز تزریق واکسن به هتل‌داران هر چند لازم و در نوع خود امیدوار کننده است، اما قطعا کافی نخواهد بود چرا که در حوزه گردشگری طیف متنوعی از مشاغل مانند بوم گردی ها، مراکز اقامتی خصوصی و … وجود دارند که اگر بیشتر از جامعه هتل داران در معرض ابتلا به ویروس نباشند کمتر نخواهند بود.

با این وجود حالا باید منتظر ماند و دید در دوران وزارت ضرغامی که یکی از برنامه های خود را تقویت توجه به بخش خصوصی گردشگری عنوان کرده است آیا کلاف سردرگم واکسیناسیون راه جدیدی پیدا می کنند یا خیر؟

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.