• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

لندن میزبان ربات زباله‌خوار

  • کد خبر : 19263
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
لندن میزبان ربات زباله‌خوار
گردشگرآنلاین - مدیران لندن انگلستان ربات جدیدی را به‌کار گرفته‌اند که می‌تواند تا مسیری پنج‌کیلومتری از سطح آب دریاها را به جمع‌آوری پسماندها بپردازد.

به گزارش گردشگرآنلاین، آلودگی آب یکی از مهم‌ترین بحران‌های شهرهای ساحلی جهان به‌شمار می‌رود چراکه همواره مشکلات سلامت بی‌شماری را برای مردم و محیط زیست به دنبال دارد. لندن نیز یکی از شهرهای جهان با سطح بالای آلودگی آب محسوب می‌شود که مدیران آن تاکنون اقدامات بسیاری را در این راستا اعمال کرده‌اند و دستاوردهای سلامت بسیاری را برای شهروندان به ارمغان آورده‌اند. برنامه‌ریزان پایتخت بریتانیا به‌تازگی مدعی شده‌اند که ربات جدیدی را برای شهر خریداری کرده‌اند که می‌تواند حجم بالایی از آب‌های اطراف را از آلودگی پاک کند، ضمن این‌که از طریق فراهم آوردن بازیافت این پسماندها، اقتصاد مدور شهر را نیز تقویت خواهد کرد.

ربات باطری‌خور جدید لندن می‌تواند تا ۵۰۰ کیلوگرم مواد پلاستیکی و سایر پسماندها را در روز از آب‌های اطراف شهر جمع‌آوری کند و از این طریق، کاهش آلودگی‌های آبی را به حداقل برساند. عملکرد این ربات زباله‌خوار، که WasteShark نام دارد، با حداقل میزان تولید صدا همراه است، ضمن این‌که هیچ گاز آلاینده‌ای را از خود منتشر نمی‌کند.

از دیگر عملکردهای منحصربه‌فرد این ربات می‌توان به قابلیت جمع‌آوری داده‌ها در زمینه کیفیت آب اشاره کرد که مدیران مسئول را به اعمال اقدامات ویژه به منظور بهبود آن سوق می‌دهد. پسماندهای دریایی پس از جمع‌آوری، تفکیک می‌شود تا از مواد قابل بازیافت آن برای تولید وسایل جدید بهره گرفته شود.

ربات WasteShark قرار است ابتدا در منطقه ساحلی و توریست‌پذیر کنری وورف در شرق لندن مورد استفاده قرار گیرد چراکه این منطقه بسیار مهم تجاری و تفریحی، سطح بالایی از آلودگی آب را تجربه می‌کند. کنری وورف هر ساله میزبان ۱۲۰ هزار گردشگر است که مسافران آن با هدف پیدا کردن شغل، تفریح یا خرید راهی این منطقه می‌شوند و به همین دلیل، مواد پسماند بسیاری به دریا راه پیدا می‌کند. مدیران لندن امیدوار هستند که ربات هوشمند لندن بتواند با جمع‌آوری پسماندهای اطراف این منطقه، به بهبود کیفیت هوا و آب آن کمک کند و از این طریق، گردشگران بیشتری را به حضور در آن سوق دهد که این امر به سهم خود، می‌تواند رونق اقتصادی را برای منطقه به ارمغان بیاورد.

جالب است بدانید که داده‌هایی که ربات جدید از کیفیت آب‌های اطراف ارائه خواهد داد، مردم را از اهمیت بهداشت آب آگاه خواهد کرد و به دنبال آن، ساکنان و بازدیدکنندگان را به جلوگیری از دور انداختن پسماندهای خود در آب‌های لندن سوق خواهد داد.

لندن میزبان ربات زباله‌خوار

لندن میزبان ربات زباله‌خوار

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19263

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.