• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

مؤسس بهشت کاکتوس ها ی آستارا آسمانی شد

  • کد خبر : 6861
  • 16 مارس 2022 - 10:27
مؤسس بهشت کاکتوس ها ی آستارا آسمانی شد

گردشگرآنلاین – “استاد هوشنگ نوروزی”، از اساتید خوشنویسی کشور و مؤسس و مدیر باغ زینتی “بهشت کاکتوس ها” بندر مرزی آستارا دار فانی را وداع گفت.

به گزارش گردشگرآنلاین، شاپور تشرینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرزی بندر آستارا، اظهار کرد: متأسفانه “استاد هوشنگ نوروزی” از اساتید بنام خوشنویسی آستارا و مؤسس و مدیر باغ زینتی “بهشت کاکتوس ها” که یکی از جاذبه های گردشگری این شهرستان توریستی بود، دار فانی را وداع گفت.

وی با بیان اینکه “نوروزی” متولد ۱۳۱۹ آستارا و دارای مدرک کارشناسی باغبانی از دانشگاه برلین آلمان بود، ادامه داد: “بهشت کاکتوس ها” در سال ۱۳۵۶ در بندر مرزی آستارا با ابتکار این شخصیت برجسته علمی و هنری تأسیس و شامل حدود ۲۲۰۰ نوع کاکتوس از اقصی نقاط جهان به این بهشت زیبا منتقل شد.

بهشت کاکتوس های آستارا

بهشت کاکتوس های آستارا

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا، با اشاره به اینکه این مجموعه که مساحت کلی آن ۱۴۰۰ مترمربع است و به عنوان بزرگ ترین گلخانه کاکتوس خاورمیانه شناخته می شود، یادگار تلاش های شبانه روزی پژوهشی مهندس نوروزی است، خاطرنشان کرد: کاکتوس هایی از کشور های برزیل، پرو، مکزیک، بولیوی، آمریکای جنوبی در آن نگهداری می شود.

تشرینی، با تأکید بر اینکه سالانه هزاران گردشگر ایرانی و خارجی برای بازدید از این نمایشگاه دائمی به این شهر سفر می کنند، افزود: مجموعه فوق به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مورد توجه گردشگران است.

به گزارش گردشگرآنلاین ایسنا نوشت: وی در خصوص فعالیت های خوشنویسی استاد نوروزی، گفت: علاقه وی به هنر خوشنویسی و اخذ درجه ممتاز این رشته سبب شده تا در جوار کاکتوس ها، نمایشگاه دایمی چلیپا، کتابت، سیاه مشق و سایر آثار خوشنویسی نستعلیق و شکسته نستعلیق را شاهد باشیم.

پیکر بی جان استاد “نورزی” لحظاتی پیش در آرامستان آستارا به خاک سپرده شد و مراسم یادبودی عصر روز چهارشنبه (۲۵ اسفند ۱۴۰۰) در آرامستان این شهر نیز برگزار می گردد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6861

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.