• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

مجتمع‌های دولتی سواحل مازندران به بخش‌های خصوصی واگذار می‌شود

  • کد خبر : 5888
  • 03 فوریه 2022 - 16:41
مجتمع‌های دولتی سواحل مازندران به بخش‌های خصوصی واگذار می‌شود

گردشگرآنلاین – معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مازندران از واگذاری مجتمع‌ها و اقامتگاه‌های دولتی سواحل مازندران به بخش خصوصی با ارائه خدمات عمومی بهتر در این استان خبر داد.

بابه گزارش گردشگرآنلاین از مازندران، مهران حسنی با اشاره به احداث پلاژهای ساحلی در سواحل مازندران اظهار کرد: در قانون و برنامه چهارم توسعه ماده 63 و مشخصات ماده 5 آئین نامه اجرایی این ماده برای پلاژهای ساحلی اعلام می‌کند که اقامتگاه‌های دولتی ساحلی باید در خدمت ارائه خدمات عمومی باشد.

وی افزود: این قانون یعنی اینکه اقامتگاه‌ها از حالت دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شوند تا خدمات عمومی ارائه شود.

حسنی با بیان اینکه در آیین نامه این قانون آمده و به تصویب رسیده است، گفت: با وجود ابلاغیه به بخش‌های دولتی بر مبنی ماده 63 با مقاومت دستگاه‌ها مواجه شده و فقط به عوض کردن تابلو اکتفا کردند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به تبدیل مجتمع‌های اقامتی به مجتمع رفاهی و آموزشی و مطابق قانون و دور زدن آن عنوان کرد: تاکنون برای مجتمع‌های اقامتی ساحلی کاملا جدی ورود یافته است با توجه به اینکه دولت نیز هزینه‌ای برای ترمیم و مرمت آن مجتمع‌ها دریافت می‌کند و این درآمدی برای بخش‌های خصوصی نمی شود زیرا هزینه‌ها بالاتر از درآمد در این بخش است.

وی افزود: برای کسب درآمد چاره‌ای غیر از واگذاری این پلاژها و مجتمع‌های دولتی به بخش‌های خصوصی و ارائه خدمات عمومی نیست.

حسنی با تاکید بر اینکه برای توسعه گردشگری نیاز به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، اظهار داشت: در این امر وزارت میراث فرهنگی آمده بر روی  ساختمان ها و بناهای تاریخی مجموعه خود را که قابلیت تبدیل به سفره خانه های سنتی، گالری و موزه دارند را واگذار می‌کند که ضمن مرمت و تعمیر این بناها، حفظ و نگهداری آنها موجب کسب درآمد نیز می‌شود.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از تسنیم، وی با اشاره به واگذاری این مجتمع ها در سواحل مازندران به بخش خصوصی خاطرنشان کرد: براساس آن قانون دولت نمی تواند برای خود مهمان سرا داشته باشد و از آنجایی که اعتبارات به این حوزه حذف شد، دولت نمی تواند برای کارکنان خود هزینه زیاد کند.
لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5888

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.