• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5
با حضور وزیر میراث فرهنگی؛

مجتمع گردشگری در شبستر به بهره برداری رسید

  • کد خبر : 17586
  • ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۹:۱۹
مجتمع گردشگری در شبستر به بهره برداری رسید
گردشگرآنلاین - یک مجتمع گردشگری و تفریحی چند منظوره با حضور عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش گردشگرآنلاین از آذربایجان شرقی، این مجتمع گردشگری چند منظوره در شبستر توسط بخش خصوصی و در مساحت ۱۵ هزار مترمربعی با زیربنای هفت هزار و ۵۰۰ متر مربعی شامل ۱۴ واحد اقامتی، رستوران، سفره‌خانه، استخر، گلخانه و سالن‌های چندمنظوره احداث و تجهیز شده است.

سرمایه گذار این واحد گردشگری افزون بر ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده و زمینه اشتغال ۶۰ نفر را به‌ صورت مستقیم در این مجتمع ایجاد کرده است.

عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور بازدید از پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری و اماکن و بناهای تاریخی شهرستان شبستر به دعوت نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی به آذربایجان شرقی سفر کرده است.

شبستر یکی از شهرهای غربی استان آذربایجان شرقی و مرکز شهرستان شبستر است. این شهر در ۶۵ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده‌است. شبستر به دلیل همجواری با تبریز دومین شهرستان صنعتی استان آذربایجان شرقی محسوب می‌شود. و به دلیل فعالیت چندین دانشگاه در سطح این شهرستان، شبستر به شهر دانشگاهی استان معروف است.

دریاچه ارومیه و جزایر و بنادر آن، آبشار عیش‌آباد و ارتفاعات منطقه از جاذبه‌های طبیعی شهرستان شبستر محسوب می‌شوند. بناهای تاریخی و دیدنی متعدد حکایت از قدمت تاریخی منطقه دارند. مساجد شبستر در ردیف مکان‌های دیدنی به‌شمار می‌آیند. در تسوج مسجد زیبایی وجود دارد که مسجد یادگار شاه نامیده می‌شود. هم چنین قبور عارفان و مشاهیر مانند: مقبره شیخ محمود شبستری و مزار پیررجب در کنار روستای تاریخی سیس و مقبره شیخ اسماعیل سیسی از مکان‌های دیدنی منطقه به‌شمار می‌آیند.

آبشارعیش آباد – شبستر: این آبشار در قسمت کوهستانی میشوغربی در نزدیکی روستای عیش‌آباد واقع شده‌است. بخشی از جاده منتهی به محوطه آبشار اتومبیل رو وبخشی دیگر خاکی است. آبشار عیش‌آباد حدود ۱۵ متر ارتفاع دارد. محوطه پیرامون آبشار را کوه و دره زیبایی دربر گرفته‌است.

مجتمع گردشگری در شبستر به بهره برداری رسید

مجتمع گردشگری در شبستر به بهره برداری رسید

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=17586

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.